Θεατρικό Bestiarium. Φιλοσοφία και θεωρία του θεάτρου και του δράματος (Τμήμα 1) (THEATRE 274)
Ενότητες
Διδακτέα ύλη
Από το φιλοσοφικό επιχείρημα στη ματιά του ζώου. Πέντε σκηνές.
Ανωνυμία και ονοματοθεσία (Jacques Derrida)
Ανθρωπολογικές μηχανές, καθεστώς εξαίρεσης και γυμνή ζωή (Giorgio Agamben)
Η σύγκλιση των δρόμων του Derrida και του Agamben
Ο Adorno και η ματιά του ετοιμοθάνατου ζώου
Η θεατρική οριοφιλία
Σκηνή Α. Το πένθος των πουλιών (Ιάκωβος Καμπανέλλης: Ο δρόμος περνά από μέσα)
Σκηνή Β. Η ενανθρώπιση του γορίλα (Ιάκωβος Καμπανέλλης: Ο γορίλας και η ορτανσία)
Σκηνή Γ. Η ανθρώπινη λεοντή (Βασίλης Μαυρογεωργίου- Κώστας Γάκης: Λιοντάρια)
Σκηνή Δ. Ο auteur της σκηνής και το κογιότ-performer (Rodrigo García)
Σκηνή Ε. Το σπάνιο αίσθημα της έξαρσης και της ταραχής (Rodrigo García: Λίαν αιμάσσον. Αιμάσσον. Μισοψημένο).
Τις παρουσιάσεις του μαθήματος θα τις βρείτε εδώ.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Aleksandra Wolska: "Rabbits, Machines, and the Ontology of Performance". Πατήστε εδώ.
Bruce Wilshire: "The Concept of the Paratheatrical. Πατήστε εδώ.
H.A.E. ZWART: "The Birth of a Research Animal: Ibsen’s The Wild Duck and the Origin of a New Animal Science". Πατήστε εδώ.
Rachel Price: "Animal, Magnetism, Theatricality in Ibsen's The Wild Duck". Πατήστε εδώ.
Διαμαντάκου Καίτη: "Άνθρωποι και κτήνη στο θέατρο του Αλέξη Σεβαστάκη". Πατήστε εδώ.
Puchner Martin: Performing the Open- Actors, Animals, Philosophers, Πατήστε εδώ.
Ashton Edwina: The Salon of Becoming-Animal, Πατήστε εδώ.