8ο μάθημα-6/12/2021

Διδακτέα ύλη

Από το φιλοσοφικό επιχείρημα στη ματιά του ζώου. Πέντε σκηνές.

Ανωνυμία και ονοματοθεσία (Jacques Derrida)

Ανθρωπολογικές μηχανές, καθεστώς εξαίρεσης και γυμνή ζωή (Giorgio Agamben)

Η σύγκλιση των δρόμων του Derrida και του Agamben

Ο Adorno και η ματιά του ετοιμοθάνατου ζώου

Η θεατρική οριοφιλία

Σκηνή Α. Το πένθος των πουλιών (Ιάκωβος Καμπανέλλης: Ο δρόμος περνά από μέσα)

Σκηνή Β. Η ενανθρώπιση του γορίλα (Ιάκωβος Καμπανέλλης: Ο γορίλας και η ορτανσία)

Σκηνή Γ. Η ανθρώπινη λεοντή (Βασίλης Μαυρογεωργίου- Κώστας Γάκης: Λιοντάρια)

Σκηνή Δ. Ο auteur της σκηνής και το κογιότ-performer (Rodrigo García)

Σκηνή Ε. Το σπάνιο αίσθημα της έξαρσης και της ταραχής (Rodrigo García: Λίαν αιμάσσον. Αιμάσσον. Μισοψημένο). 

Τις παρουσιάσεις του μαθήματος θα τις βρείτε εδώ.

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Aleksandra Wolska: "Rabbits, Machines, and the Ontology of Performance". Πατήστε εδώ.

Bruce Wilshire: "The Concept of the Paratheatrical. Πατήστε εδώ.

H.A.E. ZWART: "The Birth of a Research Animal: Ibsen’s The Wild Duck and the Origin of a New Animal Science". Πατήστε εδώ.

Rachel Price: "Animal, Magnetism, Theatricality in Ibsen's The Wild Duck". Πατήστε εδώ.

Διαμαντάκου Καίτη: "Άνθρωποι και κτήνη στο θέατρο του Αλέξη Σεβαστάκη". Πατήστε εδώ.

Puchner Martin: Performing the Open- Actors, Animals, Philosophers, Πατήστε εδώ.

Ashton Edwina: The Salon of Becoming-Animal, Πατήστε εδώ.