ΣΔΑ ΘΕ4Ι (2023-24)
Ενότητες
ΘΕ 4Ι.1: Στρατηγικό Μάρκετινγκ
EKPA MARKETING COURSE – 2023-2024
- Καθηγητης Ηλιας Καραγιαννης, GWU & EKPA, (caraye@gwu.edu)
- Στρατηγικο Μαρκετινγκ
Καλύπτονται τα ακόλουθα αντικείμενα:
- Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
- Ορισμοί, κατηγορίες και μέτρηση στρατηγικων και μεθοδων μαρκετινγκ
- Xαρακτηριστικά Μαρκετινγκ
- Κλαδικά χαρακτηριστικά και ανάπτυξη ικανοτήτων για την παρακολούθηση της τεχνολογικής εξέλιξης από τις επιχειρήσεις
- Υλικα και αυλα προιοντα και υπηρεσιες
- Αναλυση αγορων για εντοπισμο ευκαιριων ως αφατων επιθυμιων μεχρι και επεφρασμενων αναγκων
- Προσδιορισμος στοιχειων στρατηγικης Μαρκετινγκ και στοχευση θυλακων αγορας
- Μεθοδοι ερευνας αγορας και πιλοτικες / πειραματικες μεθοδοι προσδιορισμου ακαλυπτων θυλακων αγορας
- Διαχείριση πνευματικής/βιομηχανικής ιδιοκτησίας και αναπτυξη στρατηγικης επωνυμιας
- Μαρκετινγκ σε νεοφυεις επιχειρησεις εντασης τεχνολογιας
- Διαχείριση στρατηγικου Μαρκετινγκ σε μεγάλες και σε πολυεθνικές επιχειρήσεις
- Ψηριακο μαρκετινγκ σαν εργαλειο προωθησης επωνυμιας και αναπτυξη θυλακα αγορας
- Δημοσιες και ιδιωτικες διαστασεις Μαρκετινγκ
- Ο ρόλος του κράτους (ρυθμιστικές ενέργειες, κίνητρα και αντικίνητρα) στην διαμορφωση στρατηγικης μαρκετινγκ
- ο ρόλος του οικοσυστήματος (ανταγωνιστων, συμπληρωματικων οντοτητων, πελατων και προμηθευτων) στην διαμορφωση στρατηγικης μαρκετινγκ
- Μαρκετινγκ, αειφορια και τεχνολογια
- Κυκλικη οικονομια, οικονομια μοιρασματος, στιγμιαια οικονομια
- Τεχνητη νοημοσυνη και προηγμενες τεχνικες, μεθοδοι και εργαλεια αειφορου μαρκετινγκ
- Αναπτυξη Σχεδιου Μαρκετινγκ
- Αναλυση καταστασης αγορας
- Στοχοποιηση θυλακα αγορας
- Προσδιορισμος SMART στοχων
- Αναλυση τακτικων
- Οριοθετηση προυπολογισμου
Βασικά βιβλιογραφικά βοηθήματα:
- Καραγιαννης Ηλιας et al (2010). Καινοτομια και Επιχειρηματικοτητα – Θεωρια και Πραξη, Εκδοσεις Σοφια, https://www.esofia.net/vivlio/oikonomika-dioikisi-epiheiriseon/kainotomia-kai-epiheirimatikotita.
- Βαλβη Θεοδωρα και Καραγιαννης Ηλιας (2019). Καινοτομια Επιχειρηματικου Προτυπου – Θεωρια και Πραξη, Εκδοσεις Δισιγμα, https://disigma.gr/products/kainotomia-epixeirimatikoy-protypou-2i-ekdosi.
- Carayannis, E.G. (2014). Entrepreneurial Profiles of Creative Destruction. Palgrave Macmillan, London. https://doi.org/10.1057/9781137429834_3.
- Drucker, P.F. (1985). Innovation and Entrepreneurship. New York: Harper & Row Publishers, Inc.
- OECD Oslo Manual (2021)
- https://www.oecd.org/science/inno/2367614.pdf
- WIPO
- «Αρχές Μάρκετινγκ» John Fahy και David Jobber, Εκδόσεις Κριτική 2014
- «Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ» P. Kotler and K.Keller, Εκδόσεις Κλειδάριθμος 2017
- «Μάρκετινγκ» Α. Παντουβάκης, Γ. Σιώμκος, Ε. Χρήστου, Εκδόσεις Λιβάνη, 2015
- «Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ» W. Perrualt Jr., J. Cannon, J. McCarthy, Εκδόσεις Πασχαλίδης - Broken Hill, 2012