ΣΔΑ ΘΕ4Ι (2023-24)

Ενότητες

ΘΕ 4Ι.1: Στρατηγικό Μάρκετινγκ

 

EKPA MARKETING COURSE – 2023-2024

  • Καθηγητης Ηλιας Καραγιαννης, GWU & EKPA, (caraye@gwu.edu)
  • Στρατηγικο Μαρκετινγκ

Καλύπτονται τα ακόλουθα αντικείμενα:

  1. Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
    • Ορισμοί, κατηγορίες και μέτρηση στρατηγικων και μεθοδων μαρκετινγκ
  1. Xαρακτηριστικά Μαρκετινγκ
  • Κλαδικά χαρακτηριστικά και ανάπτυξη ικανοτήτων για την παρακολούθηση της τεχνολογικής εξέλιξης από τις επιχειρήσεις
  • Υλικα και αυλα προιοντα και υπηρεσιες
  • Αναλυση αγορων για εντοπισμο ευκαιριων ως αφατων επιθυμιων μεχρι και επεφρασμενων αναγκων
  • Προσδιορισμος στοιχειων στρατηγικης Μαρκετινγκ και στοχευση θυλακων αγορας
  • Μεθοδοι ερευνας αγορας και πιλοτικες / πειραματικες μεθοδοι προσδιορισμου ακαλυπτων θυλακων αγορας
  • Διαχείριση πνευματικής/βιομηχανικής ιδιοκτησίας και αναπτυξη στρατηγικης επωνυμιας
  • Μαρκετινγκ σε νεοφυεις επιχειρησεις εντασης τεχνολογιας
  • Διαχείριση στρατηγικου Μαρκετινγκ σε μεγάλες και σε πολυεθνικές επιχειρήσεις
  • Ψηριακο μαρκετινγκ σαν εργαλειο προωθησης επωνυμιας και αναπτυξη θυλακα αγορας
  1. Δημοσιες και ιδιωτικες διαστασεις Μαρκετινγκ
  • Ο ρόλος του κράτους (ρυθμιστικές ενέργειες, κίνητρα και αντικίνητρα) στην διαμορφωση στρατηγικης μαρκετινγκ
  • ο ρόλος του οικοσυστήματος (ανταγωνιστων, συμπληρωματικων οντοτητων, πελατων και προμηθευτων) στην διαμορφωση στρατηγικης μαρκετινγκ
  1. Μαρκετινγκ, αειφορια και τεχνολογια
  • Κυκλικη οικονομια, οικονομια μοιρασματος, στιγμιαια οικονομια
  • Τεχνητη νοημοσυνη και προηγμενες τεχνικες, μεθοδοι και εργαλεια αειφορου μαρκετινγκ
  1. Αναπτυξη Σχεδιου Μαρκετινγκ
  • Αναλυση καταστασης αγορας
  • Στοχοποιηση θυλακα αγορας
  • Προσδιορισμος SMART στοχων
  • Αναλυση τακτικων
  • Οριοθετηση προυπολογισμου

 Βασικά βιβλιογραφικά βοηθήματα:

  • Καραγιαννης Ηλιας et al (2010). Καινοτομια και Επιχειρηματικοτητα – Θεωρια και Πραξη, Εκδοσεις Σοφια, https://www.esofia.net/vivlio/oikonomika-dioikisi-epiheiriseon/kainotomia-kai-epiheirimatikotita.
  • Βαλβη Θεοδωρα και Καραγιαννης Ηλιας (2019). Καινοτομια Επιχειρηματικου Προτυπου – Θεωρια και Πραξη, Εκδοσεις Δισιγμα, https://disigma.gr/products/kainotomia-epixeirimatikoy-protypou-2i-ekdosi.
  • Carayannis, E.G. (2014). Entrepreneurial Profiles of Creative Destruction. Palgrave Macmillan, London. https://doi.org/10.1057/9781137429834_3.
  • Drucker, P.F. (1985). Innovation and Entrepreneurship. New York: Harper & Row Publishers, Inc.
  • OECD Oslo Manual (2021)
    • https://www.oecd.org/science/inno/2367614.pdf
  • WIPO
  • «Αρχές Μάρκετινγκ» John Fahy και David Jobber,  Εκδόσεις Κριτική 2014
  • «Μάρκετινγκ Μάνατζμεντ» P. Kotler and K.Keller, Εκδόσεις Κλειδάριθμος 2017
  • «Μάρκετινγκ» Α. Παντουβάκης, Γ. Σιώμκος, Ε. Χρήστου, Εκδόσεις Λιβάνη, 2015
  • «Βασικές Αρχές Μάρκετινγκ» W. Perrualt Jr., J. Cannon, J. McCarthy, Εκδόσεις Πασχαλίδης -  Broken Hill, 2012