Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Παιχνιδιών

Η σχεδίαση ψηφιακών παιχνιδιών είναι μια δημιουργική διαδικασία που αποσκοπεί στη κατασκευή ενός νέου παιχνιδιού. Όπως συμβαίνει σε όλα τα πεδία όπου οι άνθρωποι σχεδιάζουν, έτσι και η σχεδίαση ψηφιακών παιχνιδιών έχει τις δικές της μεθόδους, διαδικασίες και εργαλεία που υποστηρίζουν τους σχεδιαστές στο έργο τους, αλλά και ιδιαιτερότητες και περιορισμούς που θέτουν όρια και περιορισμούς στη δραστηριότητά τους. Στόχος αυτού του κεφαλαίου είναι να παρουσιάσει τη σχεδίαση ψηφιακών παιχνιδιών. Θα ξεκινήσουμε από γενικότερα μοντέλα σχεδίασης, όπως η επαναληπτική σχεδίαση και το μοντέλο του διπλού διαμαντιού, που αφορούν τη σχεδίαση γενικότερα. Θα παρουσιαστούν μοντέλα σχεδίασης πιο εξειδικευμένα στα ψηφιακά παιχνίδια, που εισάγουν έννοιες που είναι χρήσιμες για το συλλογισμό και τη σχεδίαση ειδικά των παιχνιδιών, όπως η στοιχειώδης τετράδα και η στοιχειώδης πεντάδα. Το κεφάλαιο συνεχίζει με μια επισκόπηση των κύριων ρόλων σε μια ομάδα σχεδίασης. Στη συνέχεια συζητιέται η σημασία της ομάδας για την οποία σχεδιάζουμε και παρουσιάζονται χρήσιμες τυπολογίες παικτών. Το επόμενο τμήμα του κεφαλαίου αναλύει πιο διεξοδικά τα βασικά στάδια του κύκλου σχεδίασης ενός παιχνιδιού (γένεση ιδέας, καταγραφή, δημιουργία πρωτοτύπου, αξιολόγηση) και κλείνει με την παρουσίαση εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την σχεδίαση πρωτοτύπων ή και παιχνιδιών σε ολοκληρωμένη μορφή.

Άλλες Πηγές