ΤύποςAρχείο ΚάτωΜέγεθοςΗμερομηνία
1. Η Γλώσσα που δεν κόπηκε
Διαβάστε προσεκτικά το απόσπασμα. Πως μπορούμε να το αξιοποιήσουμε ως πηγή για ιστορικό στοχασμό; Ποιός είναι ο συγγραφέας; Τι λέει για εκείνο τον τόπο; Πως το λέει; Ποιά είναι ή στάση του απέναντι σ' εκείνη την πόλη; Υπάρχει ακόμα;
4.75 MB28/2/18
10. Οθωμανική Μαγειρική
Διαβάστε προσεκτικά αυτή την εισαγωγή. Ποιό είναι το κεντρικό θέμα; Ποιός είναι ο γενικός τόνος του συγγραφέως; Υπάρχουν στο κείμενο στοιχεία για την ιστορικότητα του κύριου θέματος; Υπήρχαν διαφορές μεταξύ των εθνοθρησκευτικών κοινοτήτων; Υπάρχουν κριτικά στοιχεία στο κείμενο; Γιατί είναι σπουδαίο θέμα; Ποιές είναι οι πηγές της συγγραφέως;
2.46 MB3/5/18
11. Salonika A Family Cook Book
Διαβάστε προσεκτικά αυτή την εισαγωγή. Ποιό είναι το κεντρικό θέμα; Ποιές είναι οι πηγές των συγγραφέων; Τι μαθαίνουμε για την ιστορικότητα του φαινομένου στη Θεσσαλονίκη; Διέφερε το φαίνομενο σε άλλες κοινότητες; σε ποιό αναγνωστικό κοινό προσφέρεται αυτό το κείμενο;
2.72 MB3/5/18
2. Η ηδονή των λουτρών
Διαβάστε ποσεκτικά αυτό το κεφάλαιο. Ποιό είναι το θέμα του κειμένου; Ποιά είναι η σκοπιά του αφηγητή; Πως μιλάει για αυτό το θέμα; Πώς μπορεί αυτό το κείμενο να αξιοποιηθεί ως πηγή για την ανθρωπολογική ιστορία; Σας είναι εύκολο να το θεωρήσετε έτσι; Γιατί; Υπάρχει ακόμα το λουτρό που αναφέρει ο συγγραφέας; Γιατί κατά τη γνώμη σας;
1 MB28/2/18
3. Παράδειγμα ενός θέματος εξέτασης για το πεδίο μας στοχασμού.
Χωρίς να φοβόσαστε την ξένη γλώσσα, κοιτάξτε τον τύπο των ερωτήσεων και σκεφτείτε για ό,τι πρέπει να κάνουμε κατά τη διάρκεια του εξαμήνου για να αποκτήσουμε παρόμοιες ικανότητες.
38 KB28/2/18
4. Ottoman Women in the Household of the Harem
Διαβάστε προσεκικά το κεφάλαιο. Ποιά είναι η σκοπιά της ιστορικού; Ποιός είναι ο σκοπός της; Είναι σαφείς οι αναφορές σε πηγές; Ποιά είναι η κύρια ιδέα; Αντιστοιχεί στη κοινή αναπαράσταση που έχουν οι άνθρωποι έξω από παρόμοια παράδοση για το θέμα;
6.42 MB17/4/18
5. Ottoman Women as Slaves in the Harem
Διαβάστε προσεκτικά αυτό το κεφάλαιο. Ποιό είναι το κύριο θέμα. Υπάρχει διαφορά με το προηγουμένου αρχείου; Γιατί υπάρχουν δούλοι και δούλες σε αυτό το περιβάλλον;Υπάρχει ακόμα στον κόσμο μας; Είναι ανυπόφερτο καθεστώς για τις ίδιες; Τι νομίζετε για την επιστημονικότητα της προηγουμένης ερώτησης; Ποιό είναι το κύριο καθήκον αυτής της κατηγορίας γυναικών; Πως βλέπετε την οργάνωση των σχέσεων μεταξύ των δυο φύλων; Μας ενημερώνει αυτή η περίπτωση για την κατάσταση παντού και σε όλες τις περιόδους της Οθ. Αυτοκρατορίας; Τι σας πείθει και τι δε σας πείθει τόσο σ' αυτά τα δυο κείμενα;
6.16 MB17/4/18
6. Ottoman Women's Political Agency
Διαβάστε προσεκτικά αυτό το κειμενο. Τί είναι το θέμα του; Σε ποιό επίδπεδο γλώσσας ανήκει; Τι θέλει να πει η συγγραφέας για αυτό το ζήτημα; Αντιστοιχούν οι δηλώσεις της με την κοινή γνώμη που μπορούμε να έχουμε εκ των πρτέρων;Πως δικαιολογεί τις δηλώσεις της; Πως διαρθρώνει τις περιγραφές με τα επιχειρήμτά της; Ποιές είναι οι πηγές της; Υπάρχει διαλεκτική διάσταση σ' αυτό το κείμενο;
1.9 MB19/4/18
7. Modernity as an Ottoman Fetish: Representations of Ottoman Masculinity in "Kesik Bïyïk"
Διαβάστε προσεκτικά αυτό το άρθρο. Ποιό είναι το θέμα; Πρόκειται για μουστάκια μόνο; Λάβοντας υπόψη μας το βιβλίο Οριενταλισμός τι προσπαθούν οι υπερήφανοι Μουσουλμάνοι Οθωμανοί να κάνουν στο συμβολικό επίπεδο; Σε σύγκριση με γείτονες χώρες της σημερινής Τουρκίας βλέπετε αναλογίες ή διαφορές όσο αφορά αυτό το ζήτημα;
727.79 KB25/4/18
8. The Janissaries and Their Bedfellows: Masculinity in Eighteenth-Century Ottoman Istanbul
Διαβάστε προσεκτικά αυτό το άρθρο. Ποιό είναι το κύριο θέμα του; Ποιός είναι ο τόνος και το επίπεδο έκφρασης του; Ξέρετε παρόμια φαινόμενα αλλού; Πως διαρθρώνεται το θέμα με τον Οριενταλισμό; Πρόκειται για μια διάσταση του οθωμανικού παρέλθοντος που πολιτικοποιείται σήμερα στην Τουρκία; Τι μας μαθαίνει η διερεύνηση των περιθωρίων μιας κοινωνίας; Σε ποιό βαθμό είναι εριστική διαδικασία για τις γνώσεις μας ολόκληρης της κοινωνίας; Σε ποιό πεδίο λογιοσύνης ανήκει το άρθρο;
2.66 MB25/4/18
9. Faire la cuisine
Διαβάστε προσεκτικά αυτό το άρθρο. Ποιό είναι το κεντρικό θέμα; Ποιά είναι η ιστορικότητα του καθημερινού/ordinaire; Ποιές μπορεί ναείναι οι σέσεις μεταξύ αυτού του κειμένου με την ύστερη οθωμανική κοινωνία; Πως δικαιολογεί η συγγραφέας τις δηλώσεις της; Σας πείθει; Γιατί ναι ή όχι;
418.2 KB3/5/18