Παρουσίαση/Προβολή
Πρόγραμμα Διδακτικής της Τουρκικής για τους πτυχιούχους του ΤΤΣΣΑΣ: Γ. Ειδική Διδακτική – Πρακτική Άσκηση
(TURKMAS484) - Μαρία Ρομποπούλου
Περιγραφή Μαθήματος
Γ. Ειδική Διδακτική – Πρακτική Άσκηση
Μετά την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση επιτύχουν ευχερέστερα τη(ν):
Γ.1. Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης/ παραγωγής προφορικού́ και γραπτού́ λόγου
- Αποσαφήνιση των βασικών αρχών της επικοινωνιακής πράξης και διάκριση μεταξύ «ικανότητας» και «δεξιότητας» από τη σκοπιά της εκμάθησης της ξένης γλώσσας.
- Γνωριμία με το θεωρητικό πλαίσιο και τις πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής λόγου.
- Αποσαφήνιση των εννοιών της κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου.
- Ανάδειξη παραδειγμάτων κατάλληλων να υποστηρίξουν τον μανθάνοντα την ξένη γλώσσα στη διαδικασία κατάκτησης των σχετικών δεξιοτήτων.
- Διερεύνηση των εννοιών της συγκλίνουσας και αποκλίνουσας παραγωγής λόγου.
- Εφαρμογή των δεικτών επικοινωνιακής επάρκειας, κατανόησης και παραγωγής λόγου για κάθε επίπεδο γλωσσομάθειας του ΚΕΠΑΓ και δημιουργία σχετικών μαθησιακών δραστηριοτήτων.
Γ.2. Διδασκαλία λεξιλογίου και γραμματικής
- Εισαγωγή των εκπαιδευομένων στη θεωρία και πράξη της διδασκαλίας λεξιλογίου και γραμματικής στο πλαίσιο της διδασκαλίας και εκμάθησης ξένων γλωσσών.
- Γνωριμία με τις διάφορες θεωρητικές προσεγγίσεις διδασκαλίας ξένων γλωσσών και αποσαφήνιση της θέσης του λεξιλογίου και της γραμματικής σε αυτές.
Γ.3. Αξιολόγηση και πιστοποίηση γλωσσομάθειας
-Εξοικείωση με τα είδη, τη μεθοδολογία, τα εργαλεία και την τυπολογία των δοκιμασιών για την αξιολόγηση γνώσεων και ικανοτήτων / δεξιοτήτων που αποκτά / αναπτύσσει ο μανθάνων στο πλαίσιο της διδασκαλίας / εκμάθησης της ξένης γλώσσας.
- Κατανόηση των προβλημάτων αξιολόγησης και των τρόπων αντιμετώπισής τους.
- Γνωριμία των εκπαιδευομένων με το θεωρητικό πλαίσιο της πιστοποίησης γλωσσομάθειας και τις πτυχές της πρακτικής εφαρμογής του.
- Εισαγωγή στο θεωρητικό πλαίσιο της δοκιμασιολογίας και στο πλαίσιο πιστοποίησης γλωσσομάθειας βάσει συγκεκριμένων δεικτών εγκυρότητας.
- Εξοικείωση με παραδείγματα του σταθμισμένου συστήματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας ΚΠΓ καθώς και με τη στοχοθεσία των εξετάσεων πιστοποίησης γλωσσομάθειας και την τυπολογία των δοκιμασιών
- Να αναγνωρίζουν τα είδη, τις τεχνικές, τα εργαλεία και τους τύπους δοκιμασιών για την αξιολόγηση γνώσεων και ικανοτήτων / δεξιοτήτων που αποκτά ο μανθάνων την ξένη γλώσσα.
- Να διακρίνουν τα προβλήματα αξιολόγησης και να εφαρμόζουν τρόπους επιτυχούς διαχείρισής τους.
- Να συνδέουν το θεωρητικό πλαίσιο της πιστοποίησης γλωσσομάθειας με βασικές πτυχές της πρακτικής εφαρμογής του.
- Να διακρίνουν τους δείκτες εγκυρότητας των δοκιμασιών.
- Να περιγράφουν αδρομερώς το πλαίσιο του σταθμισμένου συστήματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας ΚΠΓ.
- Να αναγνωρίζουν τη στοχοθεσία των εξετάσεων του ΚΠΓ και την τυπολογία των δοκιμασιών.
Γ.4. Σχεδιασμός και αξιολόγηση γλωσσικού μαθήματος
- Γνωριμία των εκπαιδευομένων με τα κύρια στοιχεία και τα βασικά βήματα που αφορούν το σχεδιασμό του μαθήματος.
- Εξοικείωσή τους με το σχεδιασμό, τη διαμόρφωση και το περιεχόμενο ενός σχεδίου μαθήματος.
- Διεύρυνση της επίγνωσης των εκπαιδευομένων αναφορικά με τις διδακτικές πρακτικές και απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων για συζήτηση, ανάλυση και αξιολόγηση των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται στην ξενόγλωσση τάξη.
- Να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν στην πράξη τα βασικά βήματα που προϋποθέτει ο επιτυχής σχεδιασμός του γλωσσικού μαθήματος.
- Να συνθέτουν ένα σχέδιο μαθήματος, να σχεδιάζουν και να διαμορφώνουν το περιεχόμενό του.
- Να αναλύουν και να αξιολογούν τις δραστηριότητες που υλοποιούνται στην ξενόγλωσση τάξη, έχοντας επίγνωση των διδακτικών πρακτικών.
Γ.5. Μικρο- διδασκαλίες
Βασικός σκοπός της μικροδιδασκαλίας είναι να συνδυαστεί η θεωρία με την πράξη και να ασκηθούν οι συμμετέχοντες στην εφαρμογή συγκεκριμένων παιδαγωγικών και διδακτικών δεξιοτήτων: στην προετοιμασία του μαθήματος (προγραμματισμό της διδασκαλίας σε μικροεπίπεδο), στην έναρξη και τη λήξη της διδασκαλίας, στην επιλογή και στη διατύπωση των στόχων διδασκαλίας / μάθησης, στη μηλεκτική συμπεριφορά, στη χρήση διαφόρων μέσων διδασκαλίας (παραδοσιακών και σύγχρονων), στην εφαρμογή μορφών και τεχνικών διδασκαλίας / μάθησης, καθώς και στην απόκτηση αυτοπεποίθησης κατά τη διδασκαλία.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα