Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Πρόγραμμα Διδακτικής της Τουρκικής για τους πτυχιούχους του ΤΤΣΣΑΣ: Γ. Ειδική Διδακτική – Πρακτική Άσκηση

(TURKMAS484) -  Μαρία Ρομποπούλου

Περιγραφή Μαθήματος

Γ. Ειδική Διδακτική – Πρακτική Άσκηση

Μετά την ολοκλήρωση της θεματικής ενότητας οι εκπαιδευόμενοι θα είναι σε θέση επιτύχουν ευχερέστερα τη(ν):

Γ.1. Ανάπτυξη δεξιοτήτων κατανόησης/ παραγωγής προφορικού́ και γραπτού́ λόγου

- Αποσαφήνιση των βασικών αρχών της επικοινωνιακής πράξης και διάκριση μεταξύ «ικανότητας» και «δεξιότητας» από τη σκοπιά της εκμάθησης της ξένης γλώσσας.

-  Γνωριμία με το θεωρητικό πλαίσιο και τις πρακτικές ανάπτυξης γλωσσικών δεξιοτήτων κατανόησης και παραγωγής λόγου.

-  Αποσαφήνιση των εννοιών της κατανόησης και παραγωγής γραπτού και προφορικού λόγου.

-  Ανάδειξη παραδειγμάτων κατάλληλων να υποστηρίξουν τον μανθάνοντα την ξένη γλώσσα στη διαδικασία κατάκτησης των σχετικών δεξιοτήτων.

-  Διερεύνηση των εννοιών της συγκλίνουσας και αποκλίνουσας παραγωγής λόγου.

-  Εφαρμογή των δεικτών επικοινωνιακής επάρκειας, κατανόησης και παραγωγής λόγου για κάθε επίπεδο γλωσσομάθειας του ΚΕΠΑΓ και δημιουργία σχετικών μαθησιακών δραστηριοτήτων.

Γ.2. Διδασκαλία λεξιλογίου και γραμματικής

- Εισαγωγή των εκπαιδευομένων στη θεωρία και πράξη της διδασκαλίας λεξιλογίου και γραμματικής στο πλαίσιο της διδασκαλίας και εκμάθησης ξένων γλωσσών.

- Γνωριμία με τις διάφορες θεωρητικές προσεγγίσεις διδασκαλίας ξένων γλωσσών και αποσαφήνιση της θέσης του λεξιλογίου και της γραμματικής σε αυτές.

Γ.3. Αξιολόγηση και πιστοποίηση γλωσσομάθειας

 -Εξοικείωση με τα είδη, τη μεθοδολογία, τα εργαλεία και την τυπολογία των δοκιμασιών για την αξιολόγηση γνώσεων και ικανοτήτων / δεξιοτήτων που αποκτά / αναπτύσσει ο μανθάνων στο πλαίσιο της διδασκαλίας / εκμάθησης της ξένης γλώσσας.

-  Κατανόηση των προβλημάτων αξιολόγησης και των τρόπων αντιμετώπισής τους.

-  Γνωριμία των εκπαιδευομένων με το θεωρητικό πλαίσιο της πιστοποίησης γλωσσομάθειας και τις πτυχές της πρακτικής εφαρμογής του.

-  Εισαγωγή στο θεωρητικό πλαίσιο της δοκιμασιολογίας και στο πλαίσιο πιστοποίησης γλωσσομάθειας βάσει συγκεκριμένων δεικτών εγκυρότητας.

-  Εξοικείωση με παραδείγματα του σταθμισμένου συστήματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας ΚΠΓ καθώς και με τη στοχοθεσία των εξετάσεων πιστοποίησης γλωσσομάθειας και την τυπολογία των δοκιμασιών

-  Να αναγνωρίζουν τα είδη, τις τεχνικές, τα εργαλεία και τους τύπους δοκιμασιών για την αξιολόγηση γνώσεων και ικανοτήτων / δεξιοτήτων που αποκτά ο μανθάνων την ξένη γλώσσα.

-  Να διακρίνουν τα προβλήματα αξιολόγησης και να εφαρμόζουν τρόπους επιτυχούς διαχείρισής τους.

-  Να συνδέουν το θεωρητικό πλαίσιο της πιστοποίησης γλωσσομάθειας με βασικές πτυχές της πρακτικής εφαρμογής του.

-  Να διακρίνουν τους δείκτες εγκυρότητας των δοκιμασιών.

-  Να περιγράφουν αδρομερώς το πλαίσιο του σταθμισμένου συστήματος πιστοποίησης γλωσσομάθειας ΚΠΓ.

-  Να αναγνωρίζουν τη στοχοθεσία των εξετάσεων του ΚΠΓ και την τυπολογία των δοκιμασιών.

Γ.4. Σχεδιασμός και αξιολόγηση γλωσσικού μαθήματος

- Γνωριμία των εκπαιδευομένων με τα κύρια στοιχεία και τα βασικά βήματα που αφορούν το σχεδιασμό του μαθήματος.

- Εξοικείωσή τους με το σχεδιασμό, τη διαμόρφωση και το περιεχόμενο ενός σχεδίου μαθήματος.

- Διεύρυνση της επίγνωσης των εκπαιδευομένων αναφορικά με τις διδακτικές πρακτικές και απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων για συζήτηση, ανάλυση και αξιολόγηση των δραστηριοτήτων που πραγματοποιούνται στην ξενόγλωσση τάξη.

- Να αναγνωρίζουν και να εφαρμόζουν στην πράξη τα βασικά βήματα που προϋποθέτει ο επιτυχής σχεδιασμός του γλωσσικού μαθήματος.

- Να συνθέτουν ένα σχέδιο μαθήματος, να σχεδιάζουν και να διαμορφώνουν το περιεχόμενό του.

- Να αναλύουν και να αξιολογούν τις δραστηριότητες που υλοποιούνται στην ξενόγλωσση τάξη, έχοντας επίγνωση των διδακτικών πρακτικών.

Γ.5. Μικρο- διδασκαλίες

Βασικός σκοπός της μικροδιδασκαλίας είναι να συνδυαστεί η θεωρία με την πράξη και να ασκηθούν οι συμμετέχοντες στην εφαρμογή συγκεκριμένων παιδαγωγικών και διδακτικών δεξιοτήτων: στην προετοιμασία του μαθήματος (προγραμματισμό της διδασκαλίας σε μικροεπίπεδο), στην έναρξη και τη λήξη της διδασκαλίας, στην επιλογή και στη διατύπωση των στόχων διδασκαλίας / μάθησης, στη μηλεκτική συμπεριφορά, στη χρήση διαφόρων μέσων διδασκαλίας (παραδοσιακών και σύγχρονων), στην εφαρμογή μορφών και τεχνικών διδασκαλίας / μάθησης, καθώς και στην απόκτηση αυτοπεποίθησης κατά τη διδασκαλία.

 

 

 

 

 

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 15 Νοεμβρίου 2021