Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διγλωσσία και εθνική ταυτότητα: θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα (ΠΜΣ)

(TURKMAS342) -  Καθηγήτρια Ελένη Σελλά

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η βαθύτερη κατανόηση και εξοικείωση των σπουδαστών με τα ζητήματα διαμόρφωσης της συλλογικής ταυτότητας, καθώς και των σχέσεων γλώσσας και εθνικής ή και εθνοτικής ταυτότητας, γλώσσας και εθνικισμού, εκπαιδεύσεως των διγλώσσων, πολυπολιτισμικότητος στη σύγχρονη δυτική κοινωνία, ως εργαλείου ενίσχυσης της εγκυρότητας του γεωπολιτικού υποδείγματος στο πλαίσιο της συστημικής γεωπολιτικής ανάλυσης.

Ένταξη του μαθήματος στο ΠΜΣ «Γεωπολιτική Ανάλυση, Γεωστρατηγική Σύνθεση και Σπουδές Άμυνας και Διεθνούς Ασφάλειας»: 

Στη συστημική γεωπολιτική ανάλυση, τα ζητήματα της συλλογικής ταυτότητας,των σχέσεων γλώσσας και εθνικής ή και εθνοτικής ταυτότητας, γλώσσας και εθνικισμού, εκπαιδεύσεως, καθώς και τα θέματα πολυπολιτισμικότητος, ενσωματώσεως και αφομοιώσεως στη σύγχρονη δυτική κοινωνία είναι ιδιαιτέρως κρίσιμα και εντάσσονται στον 4ο Πυλώνα της Μεθοδολογίας της: τον Πυλώνα Πολιτισμού/Πληροφορίας. Κατόπιν της οξύνσεως του μεταναστευτικού ζητήματος και της συνακολούθου συζητήσεως επ’ αυτού, προκύπτει διαυγώς η σημαντική ανακατανομή της ισχύος η προκαλουμένη από τις μεταναστευτικές ροές στη σύγχρονη δυτική κοινωνία, σε συστημικό, υποσυστημικό και υπερσυστημικό επίπεδο. Κύριος στόχος του μαθήματος αποτελεί αφενός η ανάδειξη αυτής της σχέσεως μεταξύ της οντότητος της προβολής ισχύος και των ζητημάτων γλώσσας και συλλογικής ταυτότητας, εκπαιδεύσεως των παιδιών των μεταναστών, πολυπολιτισμικότητος και ενσωματώσεως και η οποία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της συστημικής γεωπολιτικής αναλύσεως. Συνεπώς πρόκειται για τη μελέτη ενός σημαντικού γεωπολιτικού παράγοντος, η γνώση των δράσεων του οποίου συμβάλλει τα μέγιστα στην τελική ακριβή κατασκευή του γεωπολιτικού προβλεπτικού υποδείγματος ανακατανομής ισχύος

Σκοπός του μαθήματος είναι η βαθύτερη κατανόηση και εξοικείωση των σπουδαστών με τα ζητήματα διαμόρφωσης της συλλογικής ταυτότητας, καθώς και των σχέσεων γλώσσας και εθνικής ή και εθνοτικής ταυτότητας, γλώσσας και εθνικισμού, εκπαιδεύσεως των διγλώσσων, πολυπολιτισμικότητος, ενσωματώσεως και αφομοιώσεως στη σύγχρονη δυτική κοινωνία, ως εργαλείου ενίσχυσης της εγκυρότητας του γεωπολιτικού υποδείγματος στο πλαίσιο της συστημικής γεωπολιτικής ανάλυσης.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2017