Παρουσίαση/Προβολή
Διδακτική των Θρησκευτικών και Πρακτική-Διδακτική Άσκηση
(THEOL216) - Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα προσφέρεται στους φοιτητές/στις φοιτήτριες που βρίσκονται στο τέταρτο έτος σπουδών (H΄εξάμηνο) και επί πτυχίω.
Είναι συνδεδεμένο με το επιλεγόμενο μάθημα της Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης (''Μεθοδολογία έρευνας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του θεολόγου-Πρακτική Άσκηση''), που είναι προαπαιτούμενο, δηλαδή δεν μπορεί να δηλωθεί το μάθημα του Η' εξαμήνου, χωρίς να έχει προηγηθεί επιτυχής παρακολούθηση του αντίστοιχου επιλεγόμενου του Ζ' εξαμήνου. Οι εγγραφές πραγματοποιούνται τον Οκτώβριο κάθε έτους (μετά από ανακοίνωση) και η Πρακτική-Διδακτική Άσκηση πραγματοποιείται σε δύο φάσεις: Από τον Νοέμβριο ως τον Ιανουάριο (Α' φάση, Πρακτική Ζ' εξαμήνου) και από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο (Β' φάση, Πρακτική Η' έξαμήνου) κάθε έτους.
Στη διάρκεια της Β' φάσης της Πρακτικής-Διδακτικής άσκησης κάθε φοιτητής/φοιτήτρια, συντονισμένα, συνεργάζεται με τον ίδιο/την ίδια μέντορα θεολόγο και παρακολουθεί τουλάχιστον μία φορά εβδομαδιαίως τη διδασκαλία του/της. Παρατηρεί, ερμηνεύει και ερευνά διδακτικές πρακτικές, και με το σύστημα του mentoring συνεργάζεται στενά με τον/τη θεολόγο καθηγητή/καθηγήτρια, με σκοπό τη θεολογική και παιδαγωγική εξάσκηση και ανάπτυξή του/της σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών. Επίσης, σε συνεργασία με τον διδάσκοντα καθηγητή του μαθήματος και το Γραφείο Πρακτικής-Διδακτικής Άσκησης, αλλά και την καθοδήγηση από τον/τη μέντορα, κάθε φοιτητής/φοιτήτρια σχεδιάζει σενάρια μαθήματος και αναλαμβάνει αυτόνομες διδακτικές εφαρμογές μέσα στη σχολική τάξη. Στο τέλος της Διδακτικής Άσκησης εφαρμόζει ολοκληρωμένες διδασκαλίες. Η συνολική διδακτική παρουσία του φοιτητή/της φοιτήτριας αξιολογείται από τον/τη μέντορα με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Δεν υπάρχει επιβάρυνση με επιπλεόν γραπτή ή προφορική εξέταση.
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Οι φοιτητές/τριες να μπορούν:
- να υλοποιούν τον σχεδιασμό διδακτικών δραστηριοτήτων και ολόκληρης διδασκαλίας,
- να δοκιμάζουν στην πράξη σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας βιωματικής μάθησης,
- να επιδεικνύουν αποτελεσματικότητα σε βασικά στοιχεία διαχείρισης της σχολικής τάξης,
- να ανακαλύπτουν προσωπικά στοιχεία διδακτικής επάρκειας και αυτο-αποτελεσματικότητας.
Επιλογές Συγγραμμάτων για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος:
1) Εκπαιδευτική ψυχολογία, Έκδοση: 1η/2021 (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 102075866)
Συγγραφείς: O’Donnell M. Angela, Reeve Johnmarshall, Smith K. Jeffrey ,επιστ.επιμ.Μανωλίτσης Γιώργος,Αντωνίου Φαίη
Εκδότης: Γ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ - Κ. ΔΑΡΔΑΝΟΣ κ ΣΙΑ ΕΕ
2) Εκπαιδευτική ψυχολογία, Έκδοση: 1η έκδ./2007 (Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 24061)
Συγγραφείς: Slavin Robert E.
Εκδότης: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 4 Ιουλίου 2015
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα