Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

(THEATRE323) -   Κλειώ Φανουράκη, Ίλια Λακίδου

Περιγραφή Μαθήματος

Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών υλοποιεί δράση με τίτλο «Θέατρο και Υγεία» που περιλαμβάνει οκτώ εργαστηριακές συναντήσεις και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου ή των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου (ως μια μεικτή ομάδα/σχολείο ή ως αμιγή τμήματα/τάξη).

 

Η δράση εντάσσεται στο διαρκές ερευνητικό πρόγραμμα  του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών- ΕΚΠΑ με τίτλο  Πειραματική Εφαρμογή της Θεατρικής Αγωγής στο Γυμνάσιο το οποίο ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 2018-19 με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, υλοποιήθηκε για 4 σχολικά έτη σε 37 συνολικά  Γυμνάσια/Λύκεια της Περιφέρειας Αττικής και μετείχαν σε αυτήν 90 προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές-τριες.

Στόχος του προγράμματος είναι η διάχυση των αισθητικών δράσεων και προσεγγίσεων σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα του σχολικού προγράμματος του Γυμνασίου μέσω της Θεατρικής Αγωγής, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η τέχνη του Θεάτρου στον εμπλουτισμό της μαθησιακής διαδικασίας.

Σε πρώτη φάση, ο εκπαιδευτικός στόχος είναι η δημιουργία ομάδας μέσω θεατρικών, βιωματικών ασκήσεων. Σε δεύτερη φάση, ο στόχος είναι η πρακτική εισαγωγή στις έννοιες του θεάτρου και του δράματος. Στην τρίτη φάση, ο εκπαιδευτικός του σχολείου, η ομάδα εφαρμογής (προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές) και οι μαθητές και οι μαθήτριες με τη συνδρομή της ομάδας εφαρμογής επιλέγουν το θέμα και το υλικό της τελικής παρουσίασης του προγράμματος που έχει τη μορφή δρώμενου ή σύντομης παράστασης.

 

Το Πρόγραμμα υλοποιείται εθελοντικά με τη συμμετοχή μεταπτυχιακών σπουδαστών του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Τμήματος στην κατεύθυνση «Διδακτική του Θεάτρου» και τελειόφοιτων φοιτητών/φοιτητριών που ολοκληρώνουν το «Πρόγραμμα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας», υπό τον συντονισμό και  την επιστημονική επιμέλεια  της επίκουρης καθηγήτριας Κλειώς Φανουράκη και του  μέλους  εργαστηριακού διδακτικού προσωπικού  Δρ. Ίλιας Λακίδου.

Η δράση προβλέπεται να έχει διάρκεια 5-8 συναντήσεων για κάθε σχολείο (Μάρτιος- Απρίλιος 2024), στο ωρολόγιο πρόγραμμα των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ή πέραν του σχολικού ωραρίου και απευθύνεται στους μαθητές και των τριών τάξεων Γυμνασίου και στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου. Οι ομάδες εφαρμογής  θα συνδράμουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για την από κοινού δημιουργία θεατρικών δρώμενων ή και παραστάσεων με βάση τον φετινό άξονα που έχει τίτλο: Θέατρο και Υγεία, ως ένα πλαίσιο όπου μπορούν να ενταχθούν ποικίλα θέματα που μπορεί να απασχολούν κάθε ένα σχολείο.

 

 Οι καλές πρακτικές που θα αναδειχθούν από το πρόγραμμα θα παρουσιαστούν σε ανοιχτή διημερίδα στις 24-25/04/2024  όπου θα παρουσιαστούν και τα καλλιτεχνικά αποτελέσματα της εφαρμογής.  

 

Στους συμμετέχοντες στη δράση (ομάδες θεατρολόγων εφαρμογής και εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων των σχολικών μονάδων) θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής σε ερευνητικό πρόγραμμα από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του  ΕΚΠΑ.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 4 Μαρτίου 2019