Παρουσίαση/Προβολή
Φιλοσοφία του θεάτρου και του δράματος
(THEATRE158) - Γιώργος Π. Πεφάνης
Περιγραφή Μαθήματος
Ο μεθοδολογικός προσανατολισμός κινείται στους χώρους της φαινομενολογίας, του μεταδομισμού, της αποδόμησης, των ανθρωπολογικών προσεγγίσεων, ακολουθώντας ενίοτε και συγκεκριμένες κατευθύνσεις προς την υπαρξιστική σκέψη ή την πολιτική φιλοσοφία.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με βασικά εννοιολογικά εργαλεία της φιλοσοφικής σκέψης περί το θέατρο και η προσέγγιση ορισμένων φιλοσοφικών "σχολών" σκέψης, οι οποίες εξετάζουν θεμελιώδη ζητήματα του θεατρικού φαινομένου.
Επιμέρους γνωστικά αντικείμενα: Βασικές αρχές της φαινομενολογίας του θεάτρου (αρνητικότητα της συνείδησης, συμμετοχή των θεατών στο παραστασιακό γεγονός, σημαδιακές στιγμές, ενδιάμεσο γίγνεσθαι, θέματα, θεματικά πεδία και άκρες, έκκληση και απαντητική διάθεση, διυποκειμενικότητα, η σχέση με τον "άλλον", αποπραγμάτωση (derealisation) και πραγματοποίηση, το είναι και το φαίνεσθαι, οι σχέσεις ηθοποιού και θεατή, “θεατοφιλία” (Theatophilie) και “δηλοφιλία” (Delophilie), από το εγώ στο εμείς), η τραγική διάσταση της σαρτρικής σκέψης, ο Albert Camus και η τραγωδία, ο μεταδομισμός και η αποδόμηση σε σχέση με το ζήτημα της αναπαράστασης, θέατρο και πολιτική.
Το μάθημα απαιτεί τη συμμετοχή των φοιτητών με εστιασμένες εισηγήσεις, εβδομαδιαίες ασκήσεις και ενεργό συμμετοχή στις συζητήσεις.
Ο τρόπος αξιολόγησης των φοιτητών έχει ως εξής:
1) δύο προαιρετικές ασκήσεις (20% της βαθμολογίας) εκ των οποίων η μία θα υπάρχει η δυνατότητα να παρουσιαστεί στην τάξη. Θα δοθούν επίσης συμπληρωματικά θέματα προαιρετικών ασκήσεων και ασκήσεων αυτοαξιολόγησης. Αυτά θα πρέπει να μελετηθούν προσεκτικά στο σύνολό τους (κείμενα και αναρτώμεες βιβλιογραφικές πηγές), καθώς θα αποτελούν μέρος της εξεταστέας ύλης.
2) εξέταση γραπτή (υποχρεωτική) στο eclass (20% της βαθμολογίας) υπό τη μορφή ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής.
3) μία εργασία εξαμήνου (προαιρετική, η οποία θα συνυπολογιστεί στην τελική αξιολόγηση)
4) τελικές προφορικές εξετάσεις (80% ή 60% αναλόγως προς την επιλογή των γραπτών ασκήσεων)
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα