Παρουσίαση/Προβολή
Οι χρήσεις της φωτογραφικής εικόνας σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (ΠΜΣ "Θρησκευτική εκπαίδευση και αγωγή")
(SOCTHEOL481) - Ιωάννα Κομνηνού, Βασίλης Κάντας
Περιγραφή Μαθήματος
Αποσαφηνίζοντας τις δύο βασικές περιοχές λειτουργίας της φωτογραφικής εικόνας -τη μαρτυρία (εκεί έξω) & την προσωπική έκφραση (εδώ μέσα)- σκιαγραφείται μέσα από παραδείγματα φωτογραφικών εργασιών περί θρησκευτικών αντιλήψεων που καλούνται να φέρουν σε οπτική άρθρωση οι εκπαιδευόμενοι, το πώς θα μπορούσε να διευκολυνθεί και να καλλιεργηθεί η συνειδητοποίηση των δυνατοτήτων που χαρίζει η εγγενής απροσδιοριστία και η διττή φύση του μέσου, δημιουργώντας χώρο για επινοητική συνεισφορά των εν διαμόρφωση πεποιθήσεών τους. Συζητούνται παραδείγματα πρακτικών (από το πεδίο της διεθνούς φωτογραφικής) που έχουν αναπτύξει θέματα θρησκευτικών αντιλήψεων. Προτείνονται τρόποι συμμετοχής σε μαθησιακές δράσεις, κάνοντας ενεργητική χρήση ενός συνόλου επιτελεστικών πρακτικών, οικειοποίησης και ιδεοκατασκευής, με παράλληλη αναζήτηση εύγλωττης και δομημένης φόρμας, ευθυγραμμισμένης με πνευματικές και φιλοσοφικές ανησυχίες των μαθητών. Χρησιμοποιώντας πλατφόρμες για εκπαιδευτικά σενάρια (όπως την e-twinning) αναπτύσσεται ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός (με τον εκπαιδευτικό ως διευκολυντή) σύντομης θεωρητικής κατάρτισης του φωτογραφικού μέσου και προτείνονται μαθησιακές δράσεις που ενσωματώνουν τη φωτογραφική εξάσκηση ως πρακτική ανάπτυξης της κριτικής σκέψης και της έκφρασης. Δίνοντας έμφαση στον σχεδιασμό προκλήσεων της περιέργειας, του παιχνιδιού και της διαφοροποίησης, προτείνονται γενικές ομάδες εκπαιδευτικών δράσεων με δημιουργική φωτογραφική πρακτική, στο πλαίσιο της Θρησκευτικής Αγωγής.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 20 Απριλίου 2023
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα