Παρουσίαση/Προβολή
Διδακτικές Ασκήσεις Θρησκευτικής Αγωγής σε Σχολικές Μονάδες και Αξιολόγηση Διδακτικού Έργου
(SOCTHEOL157) - Εμμανουήλ Περσελής
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα «Διδακτικές Ασκήσεις Θρησκευτικής Αγωγής σε Σχολικές Μονάδες και Αξιολόγηση Διδακτικού Έργου» αποβλέπει στη σύνδεση θεωρίας και πράξης μέσω της εκπαίδευσης των φοιτητών και φοιτητριών σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας. Οι επιμέρους στόχοι του μαθήματος είναι η ευαισθητοποίηση και η κατάρτιση των εκπαιδευομένων:
α) στην όλη προβληματική της διδακτικής προετοιμασίας και των γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για την εφαρμογή πειραματικής θρησκευτικής διδασκαλίας μέσα στη σχολική τάξη
β) στο σχεδιασμό πρωτότυπης θρησκευτικής διδασκαλίας που θα εκτελείται μέσα στη σχολική τάξη
γ) στην αξιολόγηση της διδακτικής εμπειρίας, καθώς και των προβλημάτων που ανακύπτουν από αυτήν.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων απαιτείται:
α) ένας τουλάχιστον δοκιμαστικός σχεδιασμός ενός θρησκευτικού μαθήματος για κάποια σχολική τάξη που θα επιλέγεται είτε με πρωτοβουλία του διδάσκοντος είτε από τους ίδιους τους εκπαιδευομένους. Ο έλεγχος και η εκτέλεση του δοκιμαστικού σχεδιασμού θα γίνεται με την παρουσίαση του θρησκευτικού μαθήματος από τον εκπαιδευόμενο στο πλαίσιο της φροντιστηριακής ώρας του μαθήματος «Διδακτική του μαθήματος των Θρησκευτικών».
β) παρακολούθηση και διεξαγωγή θρησκευτικής διδασκαλίας στα συνεργαζόμενα σχολεία τα οποία θα επιλέγονται κάθε χρόνο για το σκοπό αυτό.
γ) μια έκθεση αξιολόγησης που θα υποβάλλεται από τον φοιτητή και τη φοιτήτρια για το έργο και τις εμπειρίες που αποκόμισε από το μάθημα και τη σχολική τάξη γενικότερα.
δ) μια έκθεση από τον μέντορα σχολικό θεολόγο καθηγητή που θα συνυπογράφεται από το διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία θα διεξάγεται η πρακτική άσκηση διδασκαλίας.
- Συγγράμματα:
- Επιλογή 1η: Εμμανουήλ Περσελής, Κατήχηση και παιδεία, Αθήνα, Εκδόσεις Γρηγόρη.
- Επιλογή 2η: Εμμανουήλ Περσελής, Θεωρίες θρησκευτικής ανάπτυξης και αγωγής, Αθήνα, Εκδόσεις Γρηγόρη.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα