Παρουσίαση/Προβολή
ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Ι
(717005) - Αθανάσιος Νάτσης
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές με τους τρόπους με τους οποίους οι ποικίλες θεωρίες της γλώσσας και της γλωσσικής κατάκτησης τροφοδοτούν τις διδακτικές προσεγγίσεις της ξένης γλώσσας και ειδικότερα της Ρωσικής αλλά και να τους ασκήσει συστηματικά σε αυτές.
Με την ολοκλήρωση του κύκλου μαθημάτων οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν στη διδακτική πράξη τα πορίσματα του υφιστάμενου θεωρητικού προβληματισμού σε μια σειρά καίριων για τη διδασκαλία της ξένης γλώσσας θεμάτων όπως: ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ξενόγλωσση τάξη, οι τρόποι εργασίας σε αυτήν, η ανάλυση και διόρθωση λαθών, οι θεμελιώδεις αρχές για αποτελεσματικό σχεδιασμό και υλοποίηση του γλωσσικού μαθήματος
-Να σχεδιάζουν και να υλοποιούν επιτυχώς μικροδιδασκαλίες με αντικείμενο την κατανόηση του προφορικού και γραπτού λόγου και τη γραμματική ικανότητα στο πλαίσιο διδασκαλίας της Ρωσικής ως ξένης γλώσσας σε όλα τα επίπεδα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις γλώσσες.
Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας: Σκοπός του εργαστηρίου, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του μαθήματος, είναι να παρουσιάσει στους φοιτητές τις δυνατότητες των Η / Υ στην εκπαιδευτική διαδικασία και να τους φέρει σε επαφή με τις πλέον αξιόλογες παιδαγωγικές εφαρμογές των Νέων Τεχνολογιών. Περαιτέρω, στοχεύει στην ενημέρωση των φοιτητών σε θέματα σχετικά με τα οπτικοακουστικά μέσα, το Διαδίκτυο και το εκπαιδευτικό λογισμικό, καθώς και στην άσκησή τους στην αξιοποίηση των web 2.0 εργαλείων και εν γένει των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαιδευτική πράξη.
Πιστωτικές μονάδες (ECTS): 5
Ώρες διδασκαλίας εβδομαδιαία: 7 (6+1)
Υποχρεωτικό μάθημα Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας
Τρόπος εξέτασης:
Το μάθημα, λόγω του εφαρμοσμένου χαρακτήρα του, δεν έχει τελική εξέταση. Η αξιολόγηση-βαθμολόγηση των φοιτητριών/φοιτητών γίνεται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων του εξαμήνου βάσει των παρακάτω κριτηρίων:
- Υποχρεωτική ενδιάμεση δοκιμασία (εξέταση προόδου) στο θεωρητικό μέρος του μαθήματος (15%)
- Υποχρεωτική εκπόνηση μιας (01) γραπτής εργασίας και μιας (01) πρακτικης εφαρμογής (10%)
- Υποχρεωτικός σχεδιασμός και διδακτική υλοποίηση με φυσική παρουσία ενώπιον ακροατηρίου (δημόσια) τριών (03) μικροδιδασκαλιών χρονικής διάρκειας 15΄ εκάστη με αντικείμενο την κατανόηση του προφορικού λόγου, την κατανόηση του γραπτού λόγου και την γραμματική ικνότητα αντίστοιχα στο πλαίσιο διδασκαλίας της Ρωσικής ως ξένης γλώσσας σε ορισμένο επίπεδο του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις γλώσσες (65%)
- Υποχρεωτική συμμετοχή σε εβδομαδιαίες ασκήσεις/δραστηριότητες (30 περίπου) μέσω της πλατφόρμας e-class του μαθήματος (10%)
Τρόπος βαθμολόγησης: Στην κλίμακα 1-10
Προσοχή! Η υλοποίηση των μικροδιδασκαλιών προϋποθέτει την προηγηθείσα έγκαιρη εκπόνηση όλων των ασκήσεων, εργασιών και δοκιμασιών που ανατίθενται.
Προτεινόμενη βιβλιογραφία:
- Δενδρινού, Β., Καραβά, Ε. κ.ά. (2014). Οι ξένες γλώσσες στο σχολείο: Οδηγός του εκπαιδευτικού των ξένων γλωσσών. ΙΕΠ-ΥΠΠΑΙΘ. Διαθέσιμο στο: https://www.openbook.gr/oi-xenes-glwsses-sto-sxoleio-odigos-tou-ekpaideytikou/
- Есакова, М.Н, Кольцова, Ю.Н., Харатсидис, Э.К. (2012). История Русской Культуры. X-начало XV века. Αθήνα: Επίκεντρο. (Χορηγείται ως σύγγραμμα)
- Совет Европы (2003). Общеевропейские компетенции владения иностранным языком: Изучение, обучение, оценка. Страсбург: Департамент по языковой политике. (Διαθέσιμο μέσω της ηλεκτρονικής τάξης του μαθήματος)
- Weir, C.J. (2005). Language Testing and Validation. Basingstoke: Palgrave.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2016
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα