Παρουσίαση/Προβολή
O πολιτισμός του βιβλίου στα Μεσαιωνικά Βαλκάνια
(SLAVSTUD211) - Evelina Mineva
Περιγραφή Μαθήματος
Ο κύριος σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την ιστορία και τον τρόπο δημιουργίας του μεσαιωνικού βιβλίου. Επιπλέον μέσα από το διδασκαλία του αντικειμένου οι φοιτητές: - αντιλαμβάνονται τη θέση και την αξία του βιβλίου, καθώς και την ιδιαιτερότητα του ως πολιτιστικού αγαθού στη Βυζαντινή και στη μεσαιωνική ορθόδοξη σλαβική κοινωνία. - κατανοούν εις βάθος την πολυπλοκότητα και τις δυσκολίες που προκύπτουν από τον τρόπο παραγωγής και διάδοσης του βιβλίου κατά το Μεσαίωνα, οι οποίες επηρεάζουν την ερμηνεία και την κριτική έκδοση των παλαιότερων κειμένων στη σύγχρονη εποχή - εξοικειώνονται με το πραγματικό επιστημονικό περιεχόμενο βασικών για τις ανθρωπιστικές σπουδές εννοιών όπως ‘γραφή’, ‘χειρόγραφο’, ‘κώδικας’, ΄παλαίτυπο’, ‘έγγραφο’, ‘έντυπο σύγχρονο βιβλίο’, ‘αντιγραφέας’, ‘συγγραφέας’, ‘διακόσμηση βιβλίων’ - μαθαίνουν για το βαθμό και το επίπεδο γραμματοσύνης του μεσαιωνικού ανθρώπου και για τους τρόπους και τις μεθόδους εκπαίδευσης, ώστε να είναι σε θέση να αξιολογούν και να συγκρίνουν τη σύγχρονη κατάσταση και εξέλιξη σ’αυτούς τους τομείς - αντιλαμβάνονται τη σημασία του χειρογράφου/του βιβλίου ως πηγή πληροφοριών και τεκμήριο για την ιστορία και τον πολιτισμό κάθε εποχής - γνωρίζουν τον ρόλο των βιβλιοθηκών στην διάσωση και τη διάδοση του βιβλίου, καθώς επίσης και το ρόλο της προσωπικής συμβολής και ενδιαφέροντος λογίων, αλλά και κοσμικών και εκκλησιαστικών προσωπικοτήτων για τη συγγραφή και την παραγωγή βιβλίων - ανακαλύπτουν τη σχέση και τη συνέχεια ανάμεσα στο παρελθόν και στη σύγχρονη εποχή και διαπιστώνουν τις θετικές, αλλά και τις αρνητικές διαφορές ανάμεσά τους ως προς την εξέλιξη του βιβλίου ως φαινόμενου του πολιτισμού. Κατ'αυτόν τον τρόπο αποκτούν κριτήρια σωστής εκτίμησης και ικανότητα κριτικής αντιμετώπισης της σύγχρονης παραγωγής γραπτών κειμένων και βιβλίων. |
Κριτήρια αξιολόγησης της γραπτής εξέτασης και της απαλλακτικής εργασίας:
- Γνώσεις επάνω στο αντικείμενο του μαθημάτος
- Κατανόηση και σωστή χρήση της ειδικής ορολογίας
- Λογική συνοχή και δομή των απαντήσεων
- Προσωπική και κριτική προσέγγιση κατά την έκθεση των αποκτημένων γνώσεων και όχι αποστήθιση της ύλης του μαθήματος
- Ορθή και επιδέξια χρήση της ελληνικής γλώσσας
- Σωστή ορθογραφία και στίξη ( η έλλειψη τονισμού των λέξεων στα Ελληνικά μπορεί να μειώσει το βαθμό με μία μονάδα).
Επιπλέον κριτήρια κατά την αξιολόγηση της γραπτής εργασίας:
- Σωστή και κατάλληλη διαμόρφωση της εργασίας (εδώ συμπεριλαμβάνεται και η σωστή διαμόρφωση της βιβλιογραφίας)
- Σωστή και επιδέξια χρήση του προγράμματος Word
- Κριτική προσέγγιση των πηγών και της βιβλιογραφίας.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα