Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ρωσική λογοτεχνία 19ου αιώνα. Δεύτερη περίοδος.

(SLAVSTUD134) -  Όλγα Αλεξανδροπούλου, Έλενα Σαρτόρι

Περιγραφή Μαθήματος

Πούσκιν – Λέρμοντοφ – Γκόγκολ: από τον ρομαντισμό προς τον ρεαλισμό.

Με βάση την εμπεριστατωμένη βιο-εργογραφική προσέγγιση των πρώτων ρώσων κλασικών στο μάθημα ανιχνεύονται:

  • η ακμή του ρωσικού ρομαντισμού και
  • η κεντρική, στο δεύτερο τέταρτο του 19ου αιώνα, διαδικασία μετάβασης προς την κοσμοαντίληψη και την τεχνοτροπία του ρεαλισμού.

Παράλληλα ανιχνεύεται το προοδευτικά αυξανόμενο προβάδισμα της πεζογραφίας έναντι της άλλοτε πρωταγωνίστριας ποίησης, δίχως ωστόσο αυτό να ερμηνεύεται ευθύγραμμα ως απόρροια της στροφής στον ρεαλισμό.

Επιμέρους στόχους του μαθήματος αποτελούν οι αναφορές στην πρόσληψη των λογοτεχνικών έργων από το αναγνωστικό κοινό / τη λογοτεχνική κριτική και η ανάδειξη θεμάτων/ λογοτεχνικών χαρακτήρων/ στοιχείων λογοτεχνικής τεχνοτροπίας που κληρονομεί η μετέπειτα ρωσική λογοτεχνία από τους Πούσκιν – Λέρμοντοφ – Γκόγκολ.

Ύλη: Οι Πανεπιστημιακές σημειώσεις (με προαιρετική, διαθέσιμη στο διαδίκτυο βιβλιογραφία) καταχωρίζονται στην Ηλεκτρονική Τάξη κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, παράλληλα με την πρόοδο της διδασκαλίας, και απαρτίζουν το σύνολο της εξεταστέας ύλης.

Εργασίες: Προτείνονται προαιρετικές εργασίες με παρουσίαση στο μάθημα (βλ. στα Έγγραφα - Πρόταση για ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΕΣ εργασίες).

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 17 Μαρτίου 2012