Παρουσίαση/Προβολή
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΥΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ Η ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
(ΨΧ128) - Διαμάντω Φιλιππάτου
Περιγραφή Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές σύγχρονες ψυχοπαιδαγωγικές και ψυχοκοινωνικές παρεμβάσεις που εφαρμόζονται για την αποτελεσματική αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης και προσαρμογής μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία (ΕΕΑ) στο σχολικό πλαίσιο. Αρχικά, γίνεται ο προσδιορισμός των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία. Το συγκεκριμένο μάθημα εστιάζει στις περιπτώσεις των μαθητών με νοητική αναπηρία, διαταραχή αυτιστικού φάσματος, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής ή/και υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) προβλήματα συμπεριφοράς και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής καθώς και σε μαθητές με αισθητηριακές μειονεξίες (όρασης και ακοής). Έμφαση δίνεται σε στρατηγικές και τεχνικές προσαρμογής και διαφοροποίησης της διδασκαλίας και του μαθησιακού περιβάλλοντος, στο σχεδιασμό εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σε προγράμματα παρέμβασης που αποσκοπούν στην ανάπτυξη ψυχοκοινωνικών δεξιοτήτων για την αποτελεσματικότερη συμπερίληψη των μαθητών με τις παραπάνω ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχολικές μονάδες γενικής και ειδικής αγωγής. Επιπλέον, συζητούνται συμβουλευτικές και ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις στις οικογένειες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία. Μέσα από μελέτες περίπτωσης και παραδείγματα εφαρμογών επιδιώκεται η καλύτερη κατανόηση των βασικότερων ψυχοπαιδαγωγικών προσεγγίσεων υπό το πρίσμα ενός συστημικού μοντέλου παρέμβασης στο σχολείο για παιδιά με ΕΕΑ, γονείς και εκπαιδευτικούς. Στο πλαίσιο του μαθήματος υπάρχει δυνατότητα εκπόνησης προαιρετικών βιβλιογραφικών εργασιών.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα