Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης με εμπειρική τεκμηρίωση σε εκπαιδευτικά πλαίσια γενικής και ειδικής αγωγής

(PSYCH204) -  Αικατερίνη Λαμπροπούλου

Περιγραφή Μαθήματος

Η πρόληψη και παρέμβαση στη σχολική κοινότητα αποτελεί από τις βασικότερες παρεχόμενες συμβουλευτικές –ψυχολογικές υπηρεσίες. Μια από τις βασικότερες διαστάσεις του ρόλου του σχολικού ψυχολόγου είναι η ανάπτυξη ποικίλων παρεμβάσεων με στόχο την πρόληψη και γενικότερα την προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας σε επίπεδο ατόμου και συστήματος. Σκοπός του μαθήματος είναι η παρουσίαση των βασικότερων θεμάτων που αφορούν στην ανάπτυξη εμπειρικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων και προγραμμάτων πρόληψης στη σχολική κοινότητα για την προαγωγή της ψυχικής ευεξίας και ανθεκτικότητας των μαθητών. Ειδικότερα, στο πλαίσιο του μαθήματος αναπτύσσονται θέματα όπως οι βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις αναφορικά με: α) τα προγράμματα  πρόληψης και  προαγωγής  της  ψυχικής υγείας στο σχολικό περιβάλλον, β) τη δομή, το σχεδιασμό και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων, γ) τη ψυχοσυναισθηματική διάσταση της μάθησης και στα στοιχεία που συμβάλουν στη βελτίωση τόσο στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών όσο και στη βελτίωση της σχολικής τους επάρκειας δ) την προσέγγιση της κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής στο σχολείο και ε) την προαγωγή της ψυχικής ανθεκτικότητας σε δύσκολες περιόδους. Παράλληλα, παρουσιάζονται παραδείγματα προγραμμάτων που έχουν ήδη εφαρμοστεί στην Ελλάδα και διεθνώς, ενώ εκτός από τη θεωρητική κατάρτιση οι φοιτητές/τριες θα έχουν τη δυνατότητα να μετέχουν σε βιωματικές ασκήσεις

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020