Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αξιολόγηση δυσκολιών μάθησης και ψυχοκοινωνικής προσαρμογής σε σχολικές μονάδες γενικής και ειδικής αγωγής

(PSYCH189) -  Διαμάντω Φιλιππάτου

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι οι φοιτητές/φοιτήτριες (α) να γνωρίσουν τον ρόλο και το περιεχόμενο της ψυχοεκπαιδευτικής αξιολόγησης στο πλαίσιο του σχολείου (β) να γνωρίσουν τα βασικότερα ψυχοδιαγνωστικά μέσα αξιολόγησης των γνωστικών, μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών ικανοτήτων (γ) να μπορούν να ερμηνεύουν τα αποτελέσματα της ψυχοεκπαιδευτικής και ψυχοδιαγνωστικής αξιολόγησης για τον καθορισμό εξατομικευμένων παρεμβατικών προγραμμάτων μάθησης και συμπεριφοράς στο πλαίσιο του σχολείου. Πιο συγκεκριμένα, στο μάθημα συζητούνται τα στάδια, το περιεχόμενο και τα μέσα της ψυχοεκπαιδευτικής αξιολόγησης, ως μέσου πρόληψης και έγκαιρης ανίχνευσης δυσκολιών μάθησης και συμπεριφοράς στο πλαίσιο του μοντέλου Ανταπόκριση στην Παρέμβαση (RTI). Παρουσιάζονται ενδεικτικά άτυπες και σταθμισμένες δοκιμασίες αξιολόγησης των μαθησιακών αναγκών και δεξιοτήτων των μαθητών (π.χ. ανάγνωσης, ορθογραφίας, γραπτής  έκφρασης, μαθηματικών), των ψυχοκοινωνικών τους δεξιοτήτων (π.χ. κίνητρα, ακαδημαϊκά συναισθήματα, κοινωνική επάρκεια, προβλήματα συμπεριφοράς) καθώς και του σχολικού περιβάλλοντος (π.χ. κλίμα της τάξης, σχέσεις με εκπαιδευτικό και συνομηλίκους). Επιπλέον,  στο πλαίσιο του μαθήματος συζητούνται το περιεχόμενο και η διαδικασία της ψυχοδιαγνωστικής αξιολόγησης που διενεργείται στο πλαίσιο μιας διεπιστημονικής ομάδας [π.χ Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), Επιτροπές Διεπιστημονικής  Υποστήριξης (ΕΔΥ)].

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020