Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Πρόληψη και παρέμβαση στη σχολική κοινότητα

(PSYCH184) -  Παναγιώτης Λιανός

Περιγραφή Μαθήματος

Η πρόληψη και παρέμβαση στη σχολική κοινότητα αποτελεί από τις βασικότερες παρεχόμενες συμβουλευτικές –ψυχολογικές υπηρεσίες. Μια από τις βασικότερες διαστάσεις του ρόλου του σχολικού ψυχολόγου είναι η ανάπτυξη παρεμβάσεων που αποσκοπούν στην πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας σε επίπεδο ατόμου και συστήματος. Η συμβολή των εκπαιδευτικών σε αυτή την διαδικασία είναι ιδιαιτέρως σημαντική, καθώς καλούνται να συνεργαστούν με τους σχολικούς ψυχολόγους στον σχεδιασμό, εφαρμογή και αξιολόγηση των παρεμβάσεων, στο πλαίσιο της διεπιστημονικής συνεργασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Σκοπός του μαθήματος είναι η παρουσίαση των βασικότερων θεμάτων που αφορούν στην ανάπτυξη εμπειρικά τεκμηριωμένων παρεμβάσεων και προγραμμάτων πρόληψης στη σχολική κοινότητα για την προαγωγή της ψυχικής ευεξίας και ανθεκτικότητας των μαθητών και τη διαχείριση κρίσεων. Ειδικότερα, αναπτύσσονται θέματα όπως: α) οι βασικές έννοιες που αφορούν την πρόληψη και παρέμβαση στο σχολείο, β) οι βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις αναφορικά με τα προγράμματα πρόληψης και  προαγωγής της  ψυχικής υγείας στο σχολικό περιβάλλον, γ) η προσέγγιση της κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής στο σχολείο, δ) βασικά στοιχεία μεθοδολογίας ως προς την δομή, τον σχεδιασμό και την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των παρεμβάσεων, ε) η ψυχοσυναισθηματική διάσταση της μάθησης και τα στοιχεία που συμβάλουν στη βελτίωση τόσο στην προαγωγή της ψυχικής υγείας των μαθητών όσο και στη βελτίωση της σχολικής τους επάρκειας και στ) ο ρόλος του εκπαιδευτικού σε περιστάσεις διαχείρισης κρίσεων στη σχολική κοινότητα μέσα από το πρίσμα της συνεργασίας με τα μέλη της κοινότητας. Παράλληλα, παρουσιάζονται παραδείγματα προγραμμάτων που έχουν ήδη εφαρμοστεί στην Ελλάδα και διεθνώς, ενώ εκτός από τη θεωρητική κατάρτιση οι φοιτητές/τριες θα έχουν τη δυνατότητα να μετέχουν σε βιωματικές ασκήσεις που αφορούν σε θέματα που πραγματεύονται προγράμματα Κοινωνικής και Συναισθηματικής Αγωγής και Διαχείρισης Κρίσεων.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2019