Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ψυχοκοινωνική και Παιδαγωγική Καθοδήγηση Εκπαιδευτικών Μονάδων (ΔΠΜΣ ΧΕ 2024-2025)

(PRIMEDU961) -  Θ. Μπαμπάλης, Α. Κοντάκος, Ν. Αλεξόπουλος

Περιγραφή Μαθήματος

Ως σύγχρονοι ευφυείς και μανθάνοντες οργανισμοί, οι εκπαιδευτικές μονάδες οφείλουν να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Στις προκλήσεις αυτές οι εκπαιδευτικές μονάδες αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο λόγω της ιδιοσυστημικής οργανωσιακής τους οντολογίας και ανάπτυξης που εννοεί τη συστηματική και προθετική αλλαγή με στόχο μια
βελτιωμένη κατάσταση λειτουργίας. Για να το πετύχουν αυτό οι εκπαιδευτικές μονάδες οφείλουν να αυτοοργανωθούν σε χρονικό, υλικό, επαγγελματικό, μαθησιακό, πιστοποιητικό, ελεγκτικό και αξιολογικό επίπεδο.

Στο μάθημα παρουσιάζονται και αξιολογούνται θεωρίες και μοντέλα σχολικής ανάπτυξης ως αυτοκαθοδηγητικής διαδικασίας με έμφαση στη συστημική κατανόηση και την αξιοποίησή της στην παιδαγωγική οργανωσιακή πράξη ως διεργασία εντελούς διαφοροποίησης και διαρκούς αυτοποίησης.

Αρθογραφία Βιβλιογραφία Μαθήματος

Αλεξόπουλος, Ν.Π., & Μπαμπάλης, Θ. Κ. (2021). Σχολείο και ηγεσία: Θεωρητικές διαστάσεις και πρακτικές. Διάδραση.

Ξανθάκου, Γ., Καΐλα, Μ. & Παπαβασιλείου, Β. (2015). Φαντασία νεκρή φαντάσου. Διάδραση.

Παπαβασιλείου, Β., Κατσιγιάννη, Β., Τζαμπερής, Ν., & Καΐλα, Μ. (2019). Καινοτομία, Αειφορία και Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός. Διάδραση.

Πατσατζάκη, Ε., & Ιορδανίδης, Γ. (2018). Η Λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου ως Επαγγελματική Κοινότητα Μάθησης. Education Sciences2018(3), 7-27. https://www.researchgate.net/publication/349992526_E_LEITOURGIA_TOU_DEMOTIKOU_SCHOLEIOU_OS_EPANGELMATIKE_KOINOTETA_MATHESES_THE_OPERATION_OF_PRIMARY_SCHOOLS_AS_PROFESSIONAL_LEARNING_COMMUNITIES

Ράπτης, Ν., Μουσένα, Ε., & Κουρουτσίδου, Μ. (Επιμ.) (2021). Ηγεσία και σχολική πρακτική. Διάδραση.

Σταμάτης, Π.Ι., & Νικολάου, Ε.Ν. (Επιμ.) (2022). Συμβουλευτική και επικοινωνία στην εκπαίδευση. Αθήνα. 

Admiraal, W., Schenke, W., De Jong, L., Emmelot, Y., & Sligte, H. (2021). Schools as professional learning communities: what can schools do to support professional development of their teachers?. Professional development in education47(4), 684-698. https://doi.org/10.1080/19415257.2019.1665573

Alexopoulos, N., Babalis, T., Tsoli, K., & Deliodridou, S.  (2023). The Pedagogical role of the primary-school headteacher: Insights from Greece. International Journal of Educational Methodology, 9(3), 535-549. https://doi.org/10.12973/ijem.9.3.535

Creemers, B.P.M., & Reezigt, G.J. (2005). Linking school effectiveness and school improvement: The background and outline of the project, School Effectiveness and School Improvement, 16(4), 359-371. https://doi.org/10.1080/09243450500234484

Ifanti, A., & Fotopoulou, V. (2011). Teachers’ perceptions of professionalism and professional development: A case study in Greece. World Journal of Education, 1(1), 40-51. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1159038.pdf

Kools, M., & Stoll, L. (2016). What makes a School a learning organisation? OECD Education Working Papers137OECD Publishing. https://www.oecd-ilibrary.org/education/what-makes-a-school-a-learning-organisation_5jlwm62b3bvh-en 

Puncreobutr, V. (2018). Education 4.0: New Challenge of Learning. St. Theresa Journal of Humanities and Social Science, 2(2), 92-97.

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022