Παρουσίαση/Προβολή
Διδασκαλία των Μαθηματικών με χρήση χειραπτικού υλικού 2021-2022
(PRIMEDU899) - Ευγενία Κολέζα & Χρυσάνθη Σκουμπουρδή
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα αυτό στοχεύει να διερευνήσει προσεγγί- σεις διδασκαλίας των Μαθηματικών κάνοντας χρήση συγκεκριμένων εργαλείων και χειρισμών. Η τάξη των παραδοσιακών Μαθηματικών χαρακτηρίζεται συνήθως από έναν αποπλαισιοποιημένο τρόπο διδασκαλίας, όπου ακόμα και οι δραστηριότητες που χρησιμοποιούνται έχουν κατ’ επίφαση τον χαρακτηρισμό των “πραγματικών” και σίγουρα η διαχείρισή τους γίνεται με τρόπο που ελάχιστα κινητοποιεί τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των μαθητών. Οι μαθητές συνήθως δεν έχουν ευκαιρίες να συνειδητοποιήσουν ότι τα Μαθηματικά μπορούν να προσεγγισθούν με τη χρήση συγκεκριμένων αντικειμένων που σχετίζονται με την προηγούμενη γνώση και εμπειρία τους. Τα χειραπτικά εργαλεία μπορούν να λειτουργήσουν διαμεσολαβητικά μεταξύ των εμπειριών των μαθητών και της επιθυμητής γνώσης. Σε αυτή τη διαδικασία διαμεσολάβησης, η παραγωγή σημείων, συμβόλων και διαφόρων τύπων αναπαραστάσεων έχει κρίσιμο ρόλο. Σκοπός του μαθήματος είναι η διερεύνηση και ανάπτυξη από τους φοιτητές χειραπτικών μοντέλων σχεδιασμού της διδασκαλίας, σύνδεσης αυτών των μοντέλων με συγκεκριμένους γνωστικούς στόχους και χρησιμοποίησή τους για περαιτέρω θεωρητική ανάπτυξη. Το μάθημα εμπεριέχει και έρευνα πεδίου με ενδεικτικά ερωτήματα: 1. Πώς οι εκπαιδευτικοί σχεδιάζουν δραστηριότητες χρησιμοποιώντας εργαλεία για τη διδασκαλία των Μαθηματικών; 2. Ποιος είναι ο ρόλος των χειραπτικών εργαλείων στα εγχειρίδια των Μαθηματικών; 3. Πώς μπορεί ο εκπαιδευτικός να αναπτύξει ένα σχέδιο μαθήματος εντάσσοντας χειραπτικά εργαλεία; 4. Ποιο είναι το θεωρητικό πλαίσιο μιας τέτοιας διδακτικής προσέγγισης; Το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί είναι από το χώρο της Αριθμητικής και της Γεωμετρίας.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα