Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΔΠΜΣ «Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων από την Κοινωνική Παιδαγωγική και την Κοινωνική Νευροεπιστήμη» (Instructional/Educational Design utilising Social Pedagogy and Social Neuroscience) Μάθημα Γ΄ εξαμήνου (χειμερινού 2021-2022)

(PRIMEDU799) -  Ηρώ Μυλωνάκου-Κεκέ

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι η διεπιστημονική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας των Κοινωνικών Νευροεπιστημών στην παιδαγωγική σκέψη και στην εκπαιδευτική και κοινωνική πρακτική.

 

Με το μάθημα αυτό επιδιώκεται οι φοιτητές και φοιτήτριες να αποκτήσουν τις ικανότητες να σχεδιάζουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν κοινωνικοπαιδαγωγικές δράσεις, παρεμβάσεις και προγράμματα, συνυπολογίζοντας ερευνητικά αποτελέσματα από την Κοινωνική Νευροεπιστήμη και μελετώντας τις αλληλεπιδράσεις και διασυνδέσεις των βιολογικών μηχανισμών του ανθρώπου και των παιδαγωγικών και κοινωνικών διεργασιών που αναπτύσσει, ώστε να ανταποκριθούν αποτελεσματικότερα στις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις των εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών και κοινωνικών συστημάτων.

 

Βασικοί άξονες του μαθήματος είναι:

  • Εισαγωγή στον Στρατηγικό Σχεδιασμό και Προγραμματισμό –Διαφορετικές προσεγγίσεις –Αξιοποίηση και Εφαρμογές
  • Σύνδεση Κοινωνικής Παιδαγωγικής και Κοινωνικής Νευροεπιστήμης
  • Μελέτη ερευνών που αξιοποίησαν τη διεπιστημονική διασύνδεση της Κοινωνικής Παιδαγωγικής και της Κοινωνικής Νευροεπιστήμης
  • Δυνατότητες αξιοποίησης των επιδράσεων των βιολογικών, συναισθηματικών, κοινωνικών και πολιτισμικών παραγόντων (και των περιορισμών που αυτοί δημιουργούν): α) σε κοινωνικοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις, β) στον σχεδιασμό περιβαλλόντων μάθησης, γ) στην ανάπτυξη εκπαιδευτικών στρατηγικών και διδακτικών πρακτικών, δ) στη χάραξη εκπαιδευτικής και κοινωνικής πολιτικής, και ε) γενικότερα στην προσέγγιση και βελτίωση εκπαιδευτικών διεργασιών και παιδαγωγικών και κοινωνικών φαινομένων.
  • Μέθοδοι και τεχνικές που αξιοποιούν την Κοινωνική Νευροεπιστήμη για τη βελτιστοποίηση των κοινωνικοπαιδαγωγικών αποτελεσμάτων
  • Συνδυαστική και αποτελεσματική αντιμετώπιση συγκεκριμένων «ψυχοκοινωνικών» αναγκών ατόμων και ομάδων και «παιδευτικών» αναγκών της κοινωνίας
  • Σχεδιασμός και εφαρμογή ερευνητικών στρατηγικών Κοινωνικής Παιδαγωγικής σε δύσκολες εκπαιδευτικές συνθήκες και οι δυνατότητες αξιοποίησης κοινωνικο-νευροεπιστημονικών δεδομένων
  • Σχεδιασμός, οργάνωση και εφαρμογή κοινωνικοπαιδαγωγικών παρεμβάσεων και προγραμμάτων σε χώρους μη τυπικής εκπαίδευσης
  • Εργαλεία αξιολόγησης κοινωνικοπαιδαγωγικών προγραμμάτων και παρεμβάσεων, που αξιοποιούν την Κοινωνική Νευροεπιστήμη, σε διαφορετικούς χώρους (τυπικής, μη τυπικής και άτυπης) εκπαίδευσης
  • Μελέτη περιπτώσεων, παραδειγμάτων και επεξεργασία τους από φοιτητές, ατομικά και ομαδικά (σε κάθε μάθημα)

 

Το μάθημα περιλαμβάνει εργαστήρια, σεμινάρια και πρακτική άσκηση.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2021