Παρουσίαση/Προβολή
Ενταξιακή Εκπαίδευση - ΠΜΣ Διαχείριση Σχολικής Μονάδας & Διά Βίου Μάθηση
(PRIMEDU753) - Μπαμπάλης Θ., Χριστοπούλου Α., Κασσιανός Π.
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα «Ενταξιακή Εκπαίδευση» αναλύει τη σύγχρονη εκπαιδευτική προσέγγιση που στοχεύει στη διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης όλων ανεξαιρέτως των μαθητών στο εκπαιδευτικό αγαθό και στην υπερπήδηση των δομικών εμποδίων και στερεοτύπων του συστήματος που το καθιστούν αδύναμο να ανταποκριθεί στην ετερογένεια των αναγκών του μαθητικού πληθυσμού. Στο πλαίσιο αυτής της νέας, παγκόσμιας εκπαιδευτικής τάσης προάγονται οι αξίες της ισότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης, η αποδοχή της διαφορετικότητας καθώς και η παροχή ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση. Η ενταξιακή εκπαίδευση αφορά όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές και στοχεύει πρωτίστως στην δημιουργία σχολικών κοινοτήτων με έμφαση στην ιδέα της ποικιλότητας, στην ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών και, κατ' επέκταση, στην καλλιέργεια του σεβασμού και στην ενδυνάμωση όλων των μελών της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.
Σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τις φοιτήτριες και τους φοιτητές σε ζητήματα που άπτονται της διαχείρισης της μαθητικής ετερογένειας στο σύγχρονο σχολείο. Στο μάθημα παρουσιάζονται οι βασικές αρχές και το θεωρητικό πλαίσιο της ενταξιακής εκπαίδευσης, γίνεται ιστορική ανασκόπηση της ανάδυσης του ενταξιακού σκεπτικού, σε διεθνές και εθνικό επίπεδο, και αναλύονται ειδικότερα ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής, επιμόρφωσης, σχεδιασμού ενταξιακών μαθητικών κοινοτήτων, σχολικής ηγεσίας και ψυχοκοινωνικής στήριξης. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται σε ζητήματα παιδαγωγικής της ένταξης, διαφοροποιημένης διδασκαλίας καθώς και εφαρμογής καινοτόμων μεθόδων και συνεργατικών πρακτικών που αποσκοπούν στην προαγωγή της εκπαίδευσης του μη αποκλεισμού.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 16 Μαρτίου 2021
-
Περιεχόμενο μαθήματος
Ενταξιακή Εκπαίδευση
- Εισαγωγή στην Ενταξιακή εκπαίδευση: Ιστορική Ανασκόπηση, Θεωρητικό Πλαίσιο, Βασικές Αρχές. (Μπαμπάλης Θ. / Χριστοπούλου Α.)
- Εκπαιδευτική Πολιτική και Πρακτική για την Ένταξη σε Διεθνές και Ευρωπαϊκό Επίπεδο. (Χριστοπούλου Α.)
- Ενταξιακή Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Θεσμικό Πλαίσιο και Διδακτική Πράξη. (Χριστοπούλου Α.)
- Ένταξη & Στρατηγικός/Καθολικός Σχεδιασμός. (Χριστοπούλου Α.)
- Ενταξιακή Εκπαίδευση: Εκπαιδευτική Ηγεσία - Διαμόρφωση Ενταξιακών Σχολικών Κοινοτήτων. (Χριστοπούλου Α.)
- Ενταξιακή Εκπαίδευση και Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη των Μαθητών. (Χριστοπούλου Α.)
- Παιδαγωγική της Ένταξης. (Χριστοπούλου Α.)
- Διαφοροποιημένη Διδασκαλία: Βασικές Αρχές και Εφαρμογές. (Χριστοπούλου Α.)
- Ενταξιακές - Καινοτόμες Μέθοδοι Εκπαίδευσης. (Κασσιανός Π.)
- Ενταξιακή Εκπαίδευση και Ανάπτυξη Συνεργατικών Πρακτικών στη Σχολική Κοινότητα. (Κασσιανός Π.)
- Εξειδικευμένα Παιδαγωγικά Ζητήματα για την Ένταξη Μαθητών με Αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. (Κασσιανός Π.)
- Ενταξιακές Προσεγγίσεις στην Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών – Βιωματική Παρέμβαση. (Κασσιανός Π.)