Παρουσίαση/Προβολή
Διδακτική της Λογοτεχνίας ΙΙ: Θεωρία Λογοτεχνίας και Διδακτική Πράξη
(Β192) - Γεωργία Καλογήρου
Περιγραφή Μαθήματος
Περιεχόμενο του μαθήματος:
- Από τη λογοτεχνική θεωρία στις θεωρίες λογοτεχνίας. Η έννοια της λογοτεχνίας και το ζήτημα της λογοτεχνικότητας.
- Συγγραφέας-Κείμενο-Συγκείμενο-Αναγνώστης. Κείμενο και λογοτεχνική επικοινωνία στη σχολική τάξη.
- Το κείμενο ως δομή και κατασκευή. Ρητορική και παραγωγή του κειμένου. Λογοτεχνία και λογοτεχνική αναπαράσταση.
- Λογοτεχνικές θεωρίες και οι διδακτικές τους προεκτάσεις : Φορμαλισμός και Νέα κριτική, Δομισμός και Μεταδομισμός, Ερμηνευτική, Αποδόμηση και Μεταμοντέρνο, Θεωρίες της Πρόσληψης, Φεμινιστική και Μεταφεμινιστική κριτική, Μεταποικιακή κριτική, Νέος Ιστορικισμός κ.ά. Οι δυνατότητες εφαρμογής τους στη διδακτική προσέγγιση του λογοτεχνικού κειμένου.
- Παραδείγματα. Πώς σχεδιάζουμε και οργανώνουμε, για παράδειγμα, μία διδακτική προσέγγιση λογοτεχνικού κειμένου προσανατολισμένη στη φορμαλιστική, νεοκριτική, δομιστική ,μεταδομιστική κτλ. θεωρία ; Πώς σχεδιάζουμε και δομούμε τις ερωτήσεις και τη συζήτηση μέσα στην τάξη κάθε φορά; Πώς και με ποια κριτήρια σχεδιάζουμε τις δραστηριότητες;
Βιβλιογραφία (τα συγγράμματα που προτείνονται στον Εύδοξο):
1.Marc Angenot, Jean Bessière, Douwe Fokkema, Eva Kushner (επιμ.). Θεωρία της λογοτεχνίας. Προβλήματα και προοπτικές, μτφρ. Τιτίκα Δημητρούλια, Αθήνα: Gutenberg 2010,ISBN 978-960-01-1340-2.
- Adrian Marino , Συγκριτισμός και Θεωρία της Λογοτεχνίας, μτφρ. Λητώ Ιωακειμίδου, Αθήνα: Gutenberg 2020, ISBN 978-960-01-2109-4.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 8 Σεπτεμβρίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα