Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΜΕΛΕΤΗΣ ΤΟΥ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

(Β189) -  Γεώργιος Θραψανιώτης

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα πραγματεύεται επίκαιρα κοινωνικά και εκπαιδευτικά ζητήματα που αναφέρονται στο θρησκευτικό φαινόμενο, στον ρόλο των θρησκειών στα πλαίσια των σύγχρονων πολυπολιτισμικών κοινωνιών, στην θρησκευτική εκπαίδευση και αγωγή ως απόρροιας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού καθώς και στην διδακτική τους. Συμπεριλαμβάνονται θεματικές για το «ουδετερόθρησκο» σχολείο και την θρησκευτική εκπαίδευση, για την  διαθρησκειακή αγωγή στο  σύγχρονο σχολείο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Μελετώνται οι κύριοι άξονες της θρησκευτικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών  αλλά και με τα Σχολικά  Εγχειρίδια  του μαθήματος των Θρησκευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη διασύνδεσή τους με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών. Βασικός σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσης και η κατανόηση του  θρησκευτικού φαινομένου, όχι δογματικά, αλλά πρωτίστως  κοινωνικά, πολιτισμικά, θρησκειολογικά, και γενικότερα η κατανόηση και ένταξη της μελέτης των  θρησκειών  στην εκπαιδευτική διαδικασία,  με βάση τις σύγχρονες διδακτικές και παιδαγωγικές μεθόδους.  Σε αυτό το πλαίσιο αποδίδεται έμφαση, αφενός στην λογική  και σύγχρονη πρακτική της καλλιέργειας του διαλόγου μεταξύ των θρησκειών και αφετέρου στην διαθρησκειακή επικοινωνία, ώστε  να γίνεται εφικτή η κατανόηση της θρησκευτικής ετερότητας, που αποτελεί βασική προϋπόθεση για την συνύπαρξη ατόμων διαφορετικών θρησκειών και θρησκευμάτων, τα οποία συμβιώνουν και διαντιδρούν στο ίδιο εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιβάλλον.

Το μάθημα πέραν των παραδόσεων περιλαμβάνει:

α) επικουρική/βοηθητική διδασκαλία (φροντιστήρια),

β) εκπόνηση προαιρετικά Πριμοδοτικής Εργασίας (ενισχύει τον βαθμό κατά την αξιολόγηση)

και παρουσίαση εργασιών φοιτητών και φοιτητριών.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018