Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ειδικά Θέματα Θεωρίας και Διδακτικής του Λογοτεχνικού Βιβλίου για Παιδιά

(249) -  Γεωργία Καλογήρου

Περιγραφή Μαθήματος

Περιεχόμενο του μαθήματος:

  • Σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στο χώρο του βιβλίου και των media για παιδιά και νέους: οι νέες θεματολογίες και η νέα αισθητική.
  • Σταθμοί στην εξέλιξη του λογοτεχνικού παιδικού βιβλίου.
  • Συγχρονία και διαχρονία στο λογοτεχνικό βιβλίο για παιδιά. Ο ρόλος της ιδεολογίας.
  • Το μεταμοντέρνο και ανατρεπτικό  παιδικό βιβλίο, το «αμφιλεγόμενο» παιδικό βιβλίο, παράδοση και νεωτερικότητα στο λογοτεχνικό βιβλίο για παιδιά.
  • Το μυθιστόρημα φαντασίας και η σύγχρονη δυστοπία.
  • Η ποίηση για παιδιά και εφήβους. Ποιητικές ανθολογίες για παιδιά.
  • Ταυτότητα και ετερότητα στο λογοτεχνικό βιβλίο για παιδιά.
  • Η θεωρία της διασκευής. Το διασκευασμένο και προσαρμοσμένο παιδικό βιβλίο, κ.ά..
  • Η εξέλιξη του παιδιού ως αναγνώστη. Κριτική παρουσίαση θεωριών (Rosenblatt, Appleyard, Meek, Tucker, κ.ά.).
  • Ο ρόλος του φύλου στην ανάγνωση, εισαγωγή στην έννοια του αναγνώσματος για αγόρια και κορίτσια και η διδακτική του αξιοποίηση.
  • Θεωρητικές και διδακτικές προσεγγίσεις λογοτεχνικών παιδικών βιβλίων. Ερμηνευτικές προσεγγίσεις λογοτεχνικών βιβλίων για παιδιά.
  • Σενάρια διδασκαλίας και εφαρμογές.

 

Βιβλιογραφία (τα συγγράμματα που προτείνονται στον Εύδοξο):

  1. Τζίνα Καλογήρου, Λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά: Θεωρητικές και κριτικές προσεγγίσεις. Αθήνα, Επτάλοφος 2019 .
  2. Η Λογοτεχνία στο Σχολείο. Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές εφαρμογές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, επιμέλεια Τζ. Καλογήρου – Κ. Λαλαγιάννη, Αθήνα: τυπωθήτω / Γιώργος Δαρδανός, 2005.

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016