Παρουσίαση/Προβολή
Ειδικά Θέματα Θεωρίας και Διδακτικής του Λογοτεχνικού Βιβλίου για Παιδιά
(249) - Γεωργία Καλογήρου
Περιγραφή Μαθήματος
Περιεχόμενο του μαθήματος:
- Σύγχρονες τάσεις και εξελίξεις στο χώρο του βιβλίου και των media για παιδιά και νέους: οι νέες θεματολογίες και η νέα αισθητική.
- Σταθμοί στην εξέλιξη του λογοτεχνικού παιδικού βιβλίου.
- Συγχρονία και διαχρονία στο λογοτεχνικό βιβλίο για παιδιά. Ο ρόλος της ιδεολογίας.
- Το μεταμοντέρνο και ανατρεπτικό παιδικό βιβλίο, το «αμφιλεγόμενο» παιδικό βιβλίο, παράδοση και νεωτερικότητα στο λογοτεχνικό βιβλίο για παιδιά.
- Το μυθιστόρημα φαντασίας και η σύγχρονη δυστοπία.
- Η ποίηση για παιδιά και εφήβους. Ποιητικές ανθολογίες για παιδιά.
- Ταυτότητα και ετερότητα στο λογοτεχνικό βιβλίο για παιδιά.
- Η θεωρία της διασκευής. Το διασκευασμένο και προσαρμοσμένο παιδικό βιβλίο, κ.ά..
- Η εξέλιξη του παιδιού ως αναγνώστη. Κριτική παρουσίαση θεωριών (Rosenblatt, Appleyard, Meek, Tucker, κ.ά.).
- Ο ρόλος του φύλου στην ανάγνωση, εισαγωγή στην έννοια του αναγνώσματος για αγόρια και κορίτσια και η διδακτική του αξιοποίηση.
- Θεωρητικές και διδακτικές προσεγγίσεις λογοτεχνικών παιδικών βιβλίων. Ερμηνευτικές προσεγγίσεις λογοτεχνικών βιβλίων για παιδιά.
- Σενάρια διδασκαλίας και εφαρμογές.
Βιβλιογραφία (τα συγγράμματα που προτείνονται στον Εύδοξο):
- Τζίνα Καλογήρου, Λογοτεχνικά βιβλία για παιδιά: Θεωρητικές και κριτικές προσεγγίσεις. Αθήνα, Επτάλοφος 2019 .
- Η Λογοτεχνία στο Σχολείο. Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδακτικές εφαρμογές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, επιμέλεια Τζ. Καλογήρου – Κ. Λαλαγιάννη, Αθήνα: τυπωθήτω / Γιώργος Δαρδανός, 2005.
Ημερομηνία δημιουργίας
Σάββατο 8 Οκτωβρίου 2016
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα