Παρουσίαση/Προβολή
Διδακτική Φυσικών Επιστημών ΙΙ: Διδακτικές θεωρήσεις των άτυπων πηγών μάθησης στις φυσικές επιστήμες
(PRIMEDU319) - Κρυσταλλία Χαλκιά-Θεοδωρίδου
Περιγραφή Μαθήματος
Στόχοι
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές/τριες να μπορούν:
- να αναγνωρίζουν την ποικιλία των μορφών μέσω των οποίων εκφράζεται ο λόγος των φυσικών επιστημών.
- να κάνουν σημειολογική ανάλυση μιας εικόνας στις φυσικές επιστήμες, ώστε να συνειδητοποιήσουν πώς διαμορφώνεται το μήνυμα που εκφέρεται
- να διαμορφώνουν κριτήρια αξιολόγησης των εικόνων που χρησιμοποιούνται στα μαθήματα των φυσικών επιστημών
- να διακρίνουν τις μορφές των άτυπων πηγών μάθησης στις φυσικές επιστήμες και να αναγνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
- να αξιοποιούν με διάφορους τρόπους τις άτυπες πηγές μάθησης στο μάθημά τους των φυσικών επιστημών
- να αναγνωρίζουν, αναλύουν και περιγράφουν την επίδραση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην κατανόηση των εννοιών των Φυσικών Επιστημών και στη διδασκαλία τους.
- να διαμορφώσουν κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης υλικού που εντοπίζεται στα ΜΜΕ και να προτείνουν τρόπους αποτελεσματικότερης αξιοποίησής τους στη σχολική αίθουσα.
- να σχεδιάζουν εκπαιδευτικό υλικό για συγκεκριμένες ανάγκες των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών (αναλυτικό πρόγραμμα, μοντέλο διδασκαλίας, ιδιαιτερότητες του μαθητικού πληθυσμού ή/και του περιεχομένου, κ.λπ.).
Περιεχόμενο:
-
- Η πολυτροπικότητα του λόγου των φυσικών επιστημών.
- Η σημειολογία της εικόνας στα σχολικά εγχειρίδια φυσικών επιστημών, στο σχετικό εκπαιδευτικό λογισμικό και στο διαδίκτυο.
- Ταξινομίες και αξιολόγηση των εικόνων στα σχολικά εγχειρίδια και στο εκπαιδευτικό λογισμικό.
- Εκπαιδευτικό υλικό στα μαθήματα των φυσικών επιστημών: Αρχές σχεδιασμού και παραγωγής του.
- Άτυπες και μη τυπικές πηγές μάθησης στις φυσικές επιστήμες.
- Είδη άτυπων πηγών μάθησης στις φυσικές επιστήμες: Χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες.
- Συστήματα ταξινόμησης άτυπων πηγών γνώσης στο πεδίο των φυσικών επιστημών.
- Η επίδραση των άτυπων πηγών μάθησης στην κατανόηση των εννοιών των φυσικών επιστημών.
- Τρόποι αξιοποίησης των άτυπων πηγών μάθησης στη διδασκαλία των μαθημάτων των φυσικών επιστημών.
- Η επίδραση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης στην κατανόηση των εννοιών των φυσικών επιστημών και στη διδασκαλία τους.
- Τρόποι αξιολόγησης και αξιοποίησης του υλικού που εντοπίζεται στα ΜΜΕ (ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση, άρθρα εφημερίδων στις εφημερίδες, βίντεο και εκπαιδευτικό υλικό στο διαδίκτυο) στα μαθήματα των φυσικών επιστημών.
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 6 Μαρτίου 2016
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα