Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Δημιουργικές εφαρμογές των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

(PRIMEDU157) -  Κωνσταντίνος Κορρές

Περιγραφή Μαθήματος

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 

ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΚΟΡΡΕΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

 

ΜΑΘΗΣΗ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ         

1. Τι είναι μάθηση

2. Θεωρίες μάθησης            

α) Συμπεριφορικές θεωρίες μάθησης

β) Γνωστικές θεωρίες μάθησης

§     Οι ιεραρχίες μάθησης του Gagn? 

γ) Κατασκευαστικές θεωρίες μάθησης       

§     Η αναπτυξιακή θεωρία του Piaget               

§     Η μάθηση μέσω ανακάλυψης του Bruner  

§     Η θεωρία κατασκευής της γνώσης              

δ) Κοινωνικο?πολιτιστικές θεωρίες μάθησης                           

3. Διδακτικές προσεγγίσεις 

α) Αφηγηματικές προσεγγίσεις    

β) Ανακαλυπτικές?κατασκευαστικές προσεγγίσεις   

γ) Διαλογικές προσεγγίσεις          

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΩΣ ΓΝΩΣΤΙΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ     

1. Η έννοια του γνωστικού εργαλείου και ορισμοί για τα γνωστικά εργαλεία             

2. Λόγοι για τη χρήση των γνωστικών εργαλείων          

3. Εφαρμογές λογισμικού που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως γνωστικά εργαλεία και πότε μία εφαρμογή λογισμικού μπορεί να θεωρηθεί γνωστικό εργαλείο              

4. Γνωστικά εργαλεία βασισμένα στον υπολογιστή που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας

α) Τα υπερμέσα

β) Τα υπολογιστικά φύλλα           

γ) Τα εργαλεία οπτικοποίησης     

δ) Οι μικρόκοσμοι          

ε) Οι βάσεις δεδομένων

στ) Οι χάρτες εννοιών

ζ) Τα εργαλεία μοντελοποίησης συστημάτων

5. Δημιουργική αξιοποίηση του διαδικτύου στην εκπαίδευση

α) Κριτήρια αξιολόγησης των πηγών στο διαδίκτυο

β) Δημιουργικές εφαρμογές στο διαδίκτυο για τη διδασκαλία και μάθηση

6. Μεθοδολογία έρευνας και γνωστικά εργαλεία

α) Αξιοποίηση του διαδικτύου για την εκπόνηση επιστημονικής εργασίας

β) Στατιστικά επεξεργασία δεδομένων

 

Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ

1. Η διαχείριση της γνώσης σε συνθήκες πολυπλοκότητας, ασάφειας και αβεβαιότητας

2. Η έννοια της διαχείρισης της γνώσης

3. Πληροφοριακά συστήματα στη διαχείριση της γνώσης

α) Συστήματα προσανατολισμένα στην υποστήριξη συνεργατικών δράσεων

β) Συστήματα προσανατολισμένα στη δημιουργία γνωστικών δομών

γ) Ολοκληρωμένα συστήματα για τη διαχείριση της γνώσης

4. Μοντέλα που σχετίζονται με τη διαχείριση της γνώσης στην εκπαίδευση και τις δημιουργικές της εφαρμογές 

5. Δημιουργική διαχείριση της γνώσης και εκπαιδευτική πράξη

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 10 Απριλίου 2010