Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Πολιτική Φιλοσοφία και Θεωρία της Εκπαίδευσης Ι

(PRIMEDU156) -  Ελένη Λεοντσίνη

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος: Εισαγωγή και αξιολόγηση κύριων θεμάτων της σύγχρονης φιλελεύθερης πολιτικής φιλοσοφίας.

 Επιδιωκόμενα διδακτικά αποτελέσματα:

Εισαγωγή και αξιολόγηση κύριων θεμάτων της σύγχρονης φιλελεύθερης πολιτικής φιλοσοφίας.

 

Να κατανοηθούν και να αξιολογηθούν, με τη χρήση αναλυτικών δεξιοτήτων, κριτικής σκέψης και φιλοσοφικού επιχειρήματος, τα παρακάτω θέματα:

 

·        Η φιλελεύθερη παράδοση: κλασικός φιλελευθερισμός, αριστερός εξισωτικός φιλελευθερισμός, πολιτικός φιλελευθερισμός, νεοφιλελευθερισμός.

·        Η ωφελιμιστική θεωρία και η δυνατότητά της να υπερασπίσει την ελευθερία, τα δικαιώματα, και της αρχές της διανεμητικής δικαιοσύνης.

·        Ανάλυση και αξιολόγηση της διάκρισης του Isaiah Berlin ανάμεσα σε αρνητική και θετική ελευθερία.

·        Η αρχή της ελευθερίας. Οι θετικοί και οι αρνητικοί θεωρητικοί και η δυνατότητά τους να εξηγήσουν την αξία της ελευθερίας.

·        Η αρχή της μη ζημίας του J.S. Mill: «Ο μόνος λόγος για τον οποίο μπορεί νόμιμα να ασκείται εξουσία σε οποιοδήποτε μέλος μιας πολιτισμένης κοινότητας, παρά τη θέλησή του, είναι η αποτροπή της ζημίας των άλλων. Το δικό του, φυσικό ή ηθικό, όφελος δεν αποτελεί βάσιμο λόγο

·        Η φιλελεύθερη-κοινοτιστική διαμάχη στη σύγχρονη αναλυτική πολιτική φιλοσοφία (1980-μέχρι σήμερα).

·        Φιλελευθερισμός και κοινοτισμός στην εκπαίδευση. Η εκπαιδευτική θεωρία του σύγχρονου κοινοτιστή φιλοσόφου Alasdair MacIntyre.

·        Πολιτική φιλοσοφία και κρατική εκπαιδευτική πολιτική (θεωρία και πράξη).

·        Ελευθερία, εξουσία και καταναγκασμός στην εκπαίδευση.

·        Φιλελεύθερη κοινοβουλευτική δημοκρατία, εκπαίδευση και πολιτιστικός πλουραλισμός.

·        Η έννοια της ελευθερίας στην εκπαίδευση. Φιλελεύθερη εκπαιδευτική θεωρία και φιλελεύθερη εκπαιδευτική πράξη (το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας).

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010