Παρουσίαση/Προβολή
Πολιτική Φιλοσοφία και Θεωρία της Εκπαίδευσης Ι
(PRIMEDU156) - Ελένη Λεοντσίνη
Περιγραφή Μαθήματος
Στόχος του μαθήματος: Εισαγωγή και αξιολόγηση κύριων θεμάτων της σύγχρονης φιλελεύθερης πολιτικής φιλοσοφίας.
Να κατανοηθούν και να αξιολογηθούν,
με τη χρήση αναλυτικών δεξιοτήτων, κριτικής σκέψης και φιλοσοφικού επιχειρήματος,
τα παρακάτω θέματα:
· Η φιλελεύθερη παράδοση: κλασικός φιλελευθερισμός, αριστερός εξισωτικός φιλελευθερισμός, πολιτικός φιλελευθερισμός, νεοφιλελευθερισμός.
· Η ωφελιμιστική θεωρία και η δυνατότητά της να υπερασπίσει την ελευθερία, τα δικαιώματα, και της αρχές της διανεμητικής δικαιοσύνης.
· Ανάλυση και αξιολόγηση της διάκρισης του Isaiah Berlin ανάμεσα σε αρνητική και θετική ελευθερία.
· Η αρχή της ελευθερίας. Οι θετικοί και οι αρνητικοί θεωρητικοί και η δυνατότητά τους να εξηγήσουν την αξία της ελευθερίας.
· Η αρχή της μη ζημίας του J.S. Mill: «Ο μόνος λόγος για τον οποίο μπορεί νόμιμα να ασκείται εξουσία σε οποιοδήποτε μέλος μιας πολιτισμένης κοινότητας, παρά τη θέλησή του, είναι η αποτροπή της ζημίας των άλλων. Το δικό του, φυσικό ή ηθικό, όφελος δεν αποτελεί βάσιμο λόγο.»
·
Η
φιλελεύθερη-κοινοτιστική διαμάχη στη σύγχρονη αναλυτική πολιτική φιλοσοφία
(1980-μέχρι σήμερα).
·
Φιλελευθερισμός
και κοινοτισμός στην εκπαίδευση. Η εκπαιδευτική θεωρία του σύγχρονου κοινοτιστή
φιλοσόφου Alasdair MacIntyre.
· Πολιτική φιλοσοφία και κρατική εκπαιδευτική πολιτική (θεωρία και πράξη).
· Ελευθερία, εξουσία και καταναγκασμός στην εκπαίδευση.
· Φιλελεύθερη κοινοβουλευτική δημοκρατία, εκπαίδευση και πολιτιστικός πλουραλισμός.
· Η έννοια της ελευθερίας στην εκπαίδευση. Φιλελεύθερη εκπαιδευτική θεωρία και φιλελεύθερη εκπαιδευτική πράξη (το παράδειγμα της Μεγάλης Βρετανίας).
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα