Παρουσίαση/Προβολή
Παιδαγωγική Ψυχολογία - Μονοί Α.Μ.
(PRIMEDU152) - Ευαγγελία Γαλανάκη
Περιγραφή Μαθήματος
Παιδαγωγική Ψυχολογία - Μονοί Α.Μ. - Educational Psychology
Υποχρεωτικό Μάθημα (Κ.Μ. 131)
Στόχοι: Οι φοιτητές/τριες μετά το πέρας του μαθήματος θα πρέπει να είναι σε θέση: να κατανοούν θεωρίες, έρευνες, μεθόδους και πρακτικές της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και να μπορούν να εφαρμόζουν ψυχολογικές γνώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Περιεχόμενο: Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Ψυχολογία: ορισμός, έννοιες-κλειδιά - Μέθοδοι έρευνας στην Παιδαγωγική Ψυχολογία - Θεωρίες μάθησης και πρακτικές εφαρμογές: κλασική εξαρτημένη μάθηση, συντελεστική εξαρτημένη μάθηση, κοινωνική γνωστική μάθηση - Γνωστική ψυχολογία και οικοδόμηση της γνώσης: βιολογική βάση της μάθησης, θεωρία σχημάτων, θεωρία επεξεργασίας πληροφοριών, ουσιαστική μάθηση, ανακαλυπτική μάθηση, γνωστικός κονστρουκτιβισμός, κοινωνικο-πολιτισμικός κονστρουκτιβισμός. Αντίληψη, προσοχή, αναπαράσταση, μνήμη, μεταμνήμη, μεταγνώση - Δεξιότητες σκέψης και στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων - Κίνητρα: θεωρίες κινήτρων, τρόποι ενίσχυσης κινήτρων - Στρατηγικές αποτελεσματικής διδασκαλίας και σχεδιασμός διδασκαλίας - Αξιολόγηση της μάθησης - Διαχείριση της σχολικής τάξης και διαμόρφωση αποτελεσματικού μαθησιακού περιβάλλοντος - Σχολικός εκφοβισμός: πρόληψη, αντιμετώπιση - Πολιτισμική ποικιλομορφία και διαπολιτισμικές διαφορές.
Αξιολόγηση: Γραπτή εξέταση και δυνατότητα για προαιρετική ενισχυτική εργασία, θεωρητική ή ερευνητική.
Εργαστήριο: Στα πλαίσια του μαθήματος διεξάγεται Εργαστήριο με βιωματικές δραστηριότητες και πρακτικές εφαρμογές.
Συνεργάτες: Χριστίνα Καλτσάκα, Εκπαιδευτικός MSc, Υποψήφια Διδάκτωρ ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα