Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΚΑΙ Ο ΜΥΘΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Fairy tale and Myth in Education)

(PRIMEDU147) -  Κωνσταντίνος Μαλαφάντης

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχοι:

Οι φοιτητές/τριες μετά το πέρας του μαθήματος θα πρέπει να είναι σε θέση: να κατανοούν το παραμύθι και το μύθο ως κορυφαία πολιτισμικά αγαθά της προφορικής λαϊκής παράδοσης και ως αποτελεσματικά παιδαγωγικά μέσα, καθώς και να γνωρίζουν τους παιδαγωγικούς σκοπούς, τους διδακτικούς στόχους και τις μεθόδους διδασκαλίας για την αξιοποίηση του παραμυθιού, του μύθου και γενικότερα της αφήγησης στην εκπαίδευση.

Περιεχόμενο:

Το λαϊκό παραμύθι και η μελέτη του - Το παραμύθι και ο μύθος στη σύγχρονη εποχή - Το παραμύθι και ο μύθος στην εκπαίδευση - Η Παιδαγωγική και το παραμύθι στο ελληνικό σχολείο (19ος-21ος αι.) - Το παραμύθι στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών της Προσχολικής Αγωγής και του Δημοτικού Σχολείου - Ψυχοπαιδαγωγική διάσταση και αξιοποίηση του παραμυθιού και του μύθου - Το παραμύθι από την πλευρά της Ψυχολογίας και της Ψυχανάλυσης - Η «μαγική στάση» και το παραμύθι - Ο φανταστικός κόσμος και η φυγή από την πραγματικότητα - Οι ψυχικές ανάγκες του παιδιού και το παραμύθι - Απόψεις της Ψυχανάλυσης για το παραμύθι: Freud, Bettelheim - Το Εγώ ενάντια στο Εκείνο μέσα στο παραμύθι - Οιδιπόδειες συγκρούσεις και λύσεις στο παραμύθι - Ανάγκη για ανεξαρτητοποίηση και επιβεβαίωση του Εγώ στο παραμύθι - Το «οικογενειακό μυθιστόρημα» - Η φαντασίωση της μοχθηρής μητριάς - Η μετάβαση στην παιδική ηλικία με τη βοήθεια του παραμυθιού - Η θεωρία του Bruner για την αφήγηση - Παιδαγωγική σημασία και διδασκαλία του παραμυθιού - Το παραμύθι ως μέσο αγωγής - Διδασκαλία του παραμυθιού - Παιδαγωγική και διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού - Εκλογή των διδακτικά και παιδαγωγικά κατάλληλων παραμυθιών - Κριτήρια επιλογής παραμυθιών - Σχέση του παραμυθιού με τα σχολικά μαθήματα - Τέχνη και τεχνική της αφήγησης στο σχολείο.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2009