Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (Pedagogy of Literature)

(PRIMEDU146) -  Κωνσταντίνος Μαλαφάντης

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχοι:

Οι φοιτητές/τριες μετά το πέρας του μαθήματος θα πρέπει να είναι σε θέση: να κατανοούν τη σύνδεση Παιδαγωγικής και λογοτεχνίας μέσα από την αναφορά σε σημαντικά έργα και πρόσωπα και να έχουν αποκτήσει βασικές γνώσεις και διδακτικές πρακτικές για την αξιοποίηση της λογοτεχνίας για παιδαγωγικούς σκοπούς (απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων, καλλιέργεια αξιών, αισθητική αγωγή, πνευματική και συναισθηματική ανάπτυξη) και για τη διά βίου προαγωγή της φιλαναγνωσίας.

Περιεχόμενο:

- Η Παιδαγωγική της λογοτεχνίας ως κλάδος της Παιδαγωγικής Επιστήμης - Σχέση Παιδαγωγικής και λογοτεχνίας - Οι δύο εκδοχές περί Τέχνης: η Τέχνη για την Τέχνη και ο κοινωνικός προορισμός της Τέχνης - Η λογοτεχνική μορφή ως έκφραση πνευματικής και ηθικής πειθαρχίας - Αρχαϊκή ποίηση, δημοτική ποίηση, διδακτική ποίηση, μύθος - Στρατευμένη λογοτεχνία - Η παιδική και η άλλη λογοτεχνία - Η «Ιστορία της παιδαγωγίας» ως κλάδος της φιλολογίας - Τα πρόσωπα και το έργο τους: Κοραής, Μελάς, Παπαδιαμάντης, Παλαμάς, Ξενόπουλος, Παπαντωνίου, Παπανούτσος, Δελμούζος, Γληνός, Τριανταφυλλίδης, Παπαμαύρος, Κοτζιούλας, Βρεττάκος, Τροπαιάτης, Ιωαννίδης, Τριβιζάς - Η νεοελληνική λογοτεχνία ως πηγή της ιστοριογραφίας της εκπαίδευσης - Το παιδί και η ανάγνωση - Ορισμός, σπουδαιότητα και συναισθηματικές πλευρές της ανάγνωσης - Χαρακτηριστικά του αναγνώστη σχολικής ηλικίας - Αναγνωστικές στάσεις και αναγνωστικά κίνητρα - Αναγνωστικό ενδιαφέρον και αναγνωστικές προτιμήσεις - Παιδαγωγικές πρακτικές για την προαγωγή της φιλαναγνωσίας - Προτιμήσεις των παιδιών και των εφήβων για την ποίηση: παιδαγωγικές προεκτάσεις.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2009