Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΣΧΟΛΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

(Β163) -  Γεώργιος Θραψανιώτης

Περιγραφή Μαθήματος

Φιλοσοφική, κοινωνιολογική και ψυχολογική προσέγγιση της έννοιας της θρησκείας. - Η γένεση του θρησκευτικού συναισθήματος (εμπειρία/ βίωμα) και η ανάπτυξη της πίστης με βάση κυρίως τα σύγχρονα δεδομένα της αναπτυξιακής και εξελικτικής ψυχολογίας. – Ανάλυση της σχέσης θρησκείας και θρησκευτικής αγωγής, με βάση τα ιδεώδη της Ευρωπαϊκής παιδείας και τις πολιτικές, φιλοσοφικές και κοινωνικές αρχές από τις οποίες εμφορείται η Ευρωπαϊκή Ένωση (δημοκρατικές αρχές, ανθρώπινα δικαιώματα, πλουραλισμός, σεβασμός στην πολυμορφία της γνώσης και της πανανθρώπινης θρησκευτικής εμπειρίας, αξία της τεχνολογικής προόδου κ.λπ.). – Η θρησκευτική αγωγή στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση: σύντομη επισκόπηση της θέσης του μαθήματος στην εκπαίδευση, σκοποί, αναλυτικά προγράμματα, διδακτικά εγχειρίδια και διδακτικές προσεγγίσεις. – Η θρησκευτική αγωγή στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες – σύγκριση με την ελληνική κατάσταση (με βάση θρησκειοφιλοσοφικές, κοινωνιολογικές και παιδαγωγικές αρχές). – Ανάλυση εννοιών και θεμάτων από τη σκοπιά της διδακτικής του μαθήματος των Θρησκευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπως: αφήγηση, μύθος, σύμβολο, δόγμα, τελετουργία, τέχνη παραβολή, θαύμα, αμαρτία, μετάνοια, σωτηρία, προσευχή, δικαιοσύνη, αγιότητα, πνευματικότητα κ.ά..

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2025