Παρουσίαση/Προβολή

[ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ] Η Δημιουργικότητα στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία (Εαρινό Εξάμηνο) 2024-2025
(PRIMEDU1214) - Ηρώ Μυλωνάκου-Κεκέ
Περιγραφή Μαθήματος
Μαθησιακοί Στόχοι:
Οι φοιτητές /τριες:
α) να εξοικειωθούν με τη θεωρία και την πράξη της «κουλτούρας της Δημιουργικότητας» στην τυπική, στη μη τυπική και στην άτυπη εκπαίδευση,
β) να γνωρίσουν βιωματικά μεθόδους και τεχνικές για την ενεργοποίηση των δημιουργικών ικανοτήτων όλων των εμπλεκόμενων στον εκάστοτε εκπαιδευτικό χώρο,
γ) να αναζητούν τρόπους αξιοποίησης και εφαρμογής της Δημιουργικότητας, προωθώντας μία «κουλτούρα Καινοτομίας», για τη βελτίωση και την αλλαγή των εκπαιδευτικών και κοινωνικών συνθηκών.
Βασικοί άξονες του μαθήματος:
- Η «κουλτούρα της Δημιουργικότητας» στην Εκπαίδευση
- Φαντασία, Δημιουργικότητα, Καινοτομία: αποσαφήνιση εννοιών, δυνατότητες και εφαρμογές
- Θεωρητικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις της Δημιουργικότητας
- Ιστορικο-κριτική προσέγγιση της έρευνας για τη Δημιουργικότητα – Μελέτες περίπτωσης
- Μύθοι και αλήθειες για τη δημιουργική σκέψη
- Δημιουργικότητα και σύγχρονη Νευροεπιστημονική Έρευνα: Η διεπιστημονική αξιοποίηση στη μαθησιακή και στην εκπαιδευτική διαδικασία
- Πηγές ενίσχυσης της Δημιουργικότητας
- Χαρακτηριστικά της δημιουργικής κουλτούρας στη σύγχρονη εκπαίδευση
- Δημιουργικότητα, Τέχνη και Επιστήμη
- Μέθοδοι και βιωματικές τεχνικές και δράσεις για την ενεργοποίηση και την ενίσχυση της Δημιουργικότητας
- Δημιουργικότητα και κοινωνικοπαιδαγωγική έρευνα
- Ο ρόλος της Δημιουργικότητας στη θέση και στην επίλυση προβλημάτων στον εκπαιδευτικό και στον κοινωνικό χώρο
- Εμπόδια στην ανάπτυξη της δημιουργικής σκέψης και αντιμετώπισή τους
- Η Δημιουργικότητα των δασκάλων/εκπαιδευτών, των μαθητών/εκπαιδευόμενων, των γονέων/ενηλίκων, των μελών της κοινότητας.
- Προωθώντας μία κουλτούρα καινοτομίας στην Εκπαίδευση
- Δημιουργικότητα, καινοτομία και ηγεσία
- Ο δημιουργικός ηγέτης: Από τη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Εκπαίδευση
- Δημιουργικότητα, Καινοτομία και Αξιολόγηση
- Δημιουργικότητα σε διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα
- Δημιουργικότητα και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες
- Βιωματικές μελέτες περίπτωσης στις σύγχρονες συνθήκες: Δημιουργική διακινδύνευση στην εκπαίδευση και καινοτόμες δράσεις
- Μελέτες περίπτωσης και βιωματικές τεχνικές: Η αξιοποίηση της δημιουργικότητας, μέσω της Τέχνης και του παιχνιδιού, στη μαθησιακή διαδικασία και στις διδακτικές πρακτικές
- Μελέτες περίπτωσης: Δημιουργικές δράσεις για την αντιμετώπιση σύγχρονων κοινωνικοπαιδαγωγικών ζητημάτων στον εκπαιδευτικό και στον κοινωνικό χώρο
- Δημιουργικές προσεγγίσεις στην ευαισθητοποίηση - εκπαίδευση μεγάλων ομάδων πληθυσμού (παιδιών και ενηλίκων): Δημιουργική αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Κοινωνικού Μάρκετινγκ
- Δημιουργικότητα, Καινοτομία και ευ – επιχειρείν για τη βελτίωση των εκπαιδευτικών και των κοινωνικών συνθηκών
Η «Δημιουργικότητα στην Εκπαίδευση» έχει και βιωματικά εργαστήρια, τα οποία συμπληρώνουν τις ποικίλες βιωματικές τεχνικές που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων.
Ενδεικτική Βιβλιογραφία:
- Robinson, K. (2011) Άλλη λογική. Για μια επανάσταση δημιουργικότητας.Αθήνα: Εκδόσεις Εν πλω
- Jung, R. E. & Vartanian, O. (2018) (Eds.)The Cambridge Handbook of the Neuroscience of Creativity. Cambridge University Press.
- Ξανθάκου, Γ. & Καΐλα, Μ. (2011). Το δημιουργικής επίλυσης πρόβλημα. Αθήνα: Διάδραση
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2025
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα