Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

[ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ] Επικοινωνία Σχολείου, Οικογένειας και Κοινότητας (Χειμερινό Εξάμηνο) 2024 - 2025

(PRIMEDU1159) -  Ηρώ Μυλωνάκου-Κεκέ

Περιγραφή Μαθήματος

 

Σκοπός του μαθήματος:

Σκοπός του μαθήματος είναι η θεωρητική και βιωματική εκπαίδευση των φοιτητών σε ζητήματα που σχετίζονται με: α) την ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ  των συστημάτων του Σχολείου, της Οικογένειας και της Κοινότητας β) τη μετεξέλιξη αυτής της επικοινωνίας σε συνεργατικό δίκτυο, το οποίο θα είναι αποτελεσματικό στην αντιμετώπιση, αλλά και στην πρόληψη διαφόρων απαιτήσεων, αναγκών και προβλημάτων, τα οποία ανακύπτουν στη ζωή της σχολικής κοινότητας στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα

 

Μαθησιακοί στόχοι:

Οι βασικοί στόχοι του μαθήματος είναι οι φοιτητές και οι φοιτήτριες: 

  • Να αποκτήσουν γνώση και κατανόηση των σύγχρονων θεωρητικών και μεθοδολογικών προσεγγίσεων που συγκροτούν την ευρύτερη προβληματική των σχέσεων μεταξύ των συστημάτων του Σχολείου, της Οικογένειας και της Κοινότητας,
  • Να εξοικειωθούν με καλές μεθόδους και πρακτικές για τη μεταξύ αυτών των τριών συστημάτων συνεργασία
  • Να γνωρίσουν τις αρχές και τη μεθοδολογία για τη συγκρότηση συνεκτικών επικοινωνιακών δικτύων
  • Να μπορούν να σχεδιάσουν, να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν προγράμματα, μεθόδους και τεχνικές  που θα ενισχύουν τον ρόλο του Σχολείου, της Οικογένειας και της Κοινότητας και θα υποστηρίζουν τη δημιουργική διασύνδεσή τους (με τη λογική της δικτυακής λειτουργίας) και την αποτελεσματική συνεργασία τους και τον  «συστημικό μετασχηματισμό» της κουλτούρας τους

 

Περιεχόμενο του μαθήματος:

  • Μοντέλα επικοινωνίας: θεωρητικές προσεγγίσεις και πρακτικές εφαρμογές
  • Η κοινωνικοποίηση και η ανάπτυξη του παιδιού μέσα στα συστήματα της οικογένειας, του σχολείου και της τοπικής κοινότητας
  • Η ανάγκη για την επικοινωνία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας μέσα στις σύγχρονες προκλήσεις και απαιτήσεις
  • Βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις και σύγχρονα μοντέλα για την επικοινωνία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας
  • Μεθοδολογία έρευνας στην επικοινωνία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας. Σχεδιασμός, οργάνωση, υλοποίηση ερευνητικών προσεγγίσεων
  • Μέθοδοι, τεχνικές και πρακτικές για τη βελτίωση και τη διεύρυνση της επικοινωνίας σχολείου, οικογένειας και κοινότητας.
  • Επιτυχημένα παραδείγματα εφαρμογών από διεθνή και ελληνικά ερευνητικά προγράμματα – Μελέτες περιπτώσεων
  • Λειτουργία και δυνατότητες συνεργατικών δικτύων σχολείου, οικογένειας και κοινότητας
  • Το μοντέλο της Συνεκπαίδευσης [Syneducation (Synergy+Education) Model] Θεωρητικό και μεθοδολογικό πλαίσιο και ανάπτυξη συνεκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Σχεδιασμός – προγραμματισμός δράσεων από τον εκπαιδευτικό, μέσα και έξω από τη σχολική τάξη, που ενισχύουν την επικοινωνία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας και τη δημιουργία συνεργατικού δικτύου
  • Προβλήματα και περιορισμοί στην επικοινωνία σχολείου, οικογένειας και κοινότητας. Δυνατότητες αντιμετώπισης και τρόποι υπέρβασης εμποδίων
  • Η αξιοποίηση της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας, υποστηρίζοντας τον κοινωνικοπαιδαγωγικό ρόλο του σχολείου για τη διαχείριση κρίσιμων προβλημάτων (π.χ. πρόληψη και αντιμετώπιση αντικοινωνικών συμπεριφορών στον χώρο του σχολείου και στο περιβάλλον της κοινότητας).

Βιβλιογραφία:

Μυλωνάκου - Κεκέ, Η. (2019). Σχολείο, Οικογένεια και Κοινότητα: Συνεργασία, Ενδυνάμωση και Ανάπτυξη. Αθήνα: Εκδόσεις Αρμός.

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024