Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Διδασκαλία των Μαθηματικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Ψυχολογικές όψεις της μαθηματικής δραστηριότητας 2023-2024

(PRIMEDU1092) -  Ευγενία Κολέζα

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα ξεκινά από την κεντρική υπόθεση της κατασκευαστικής επιστημολογίας (constructivism), σύμφωνα με την οποία, η μάθηση των Μαθηματικών, ως ανθρώπινη δραστηριότητα, είναι μία συνεχής διαδικασία προσαρμογής των εννοιολογικών δομών και λειτουργιών με σκοπό την εξάλειψη διανοητικών αντιφάσεων ή συγκρούσεων. Με βάση αυτήν την υπόθεση, ο δάσκαλος μπορεί να προωθεί τη μάθηση ειδικών μαθηματικών γνώσεων, εφόσον εμπλέκει τους μαθητές στη λύση προβλημάτων, κατάλληλα σχεδιασμένων ώστε να προκαλούν ειδικές μαθηματικές συγκρούσεις στους μαθητές. Διάφορες έρευνες, που έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της κατασκευαστικής επιστημολογίας, συζητιώνται και αναλύονται στο μάθημα. Προκειμένου οι φοιτητές να εμβαθύνουν στη σχετική βιβλιογραφία, αναλαμβάνουν να διεξάγουν μικρής κλίμακας διδακτικά πειράματα με έναν ή δύο μαθητές. Ειδικότερα, καθώς οι φοιτητές προσεγγίζουν τη σημασία βασικών αρχών της κατασκευαστικής επιστημολογίας, μας ενδιαφέρει: (1) ν’ αντιληφθούν ότι ο νους των μαθητών δε λειτουργεί ως «καθρέφτης» της εξωτερικής πραγματικότητας, (2) ν’ αναπτύξουν την ικανότητά τους να ερμηνεύουν τη σκέψη των μαθητών στην προσπάθειά τους να λύσουν μαθηματικά προβλήματα και (3) να κατανοήσουν σε ποιον βαθμό και με ποιον τρόπο η διδασκαλία των Μαθηματικών μπορεί να μην παραβιάζει τις συγκεκριμένες θεωρητικές αρχές.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 24 Νοεμβρίου 2023