Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ: Θέματα Διδακτικής Μεθοδολογίας και Σχολικής Πράκτικής: Σχολικός Εγγραμματισμός

(PRIMEDU100) -  Ηλίας Ματσαγγούρας (συνδιδασκόμενο με Αλ. Κουλουμπαρίτση)

Περιγραφή Μαθήματος

 

Σχολικός Εγγραμματισμός στα Μαθήματα του Α.Π.

 

Σκοπός του μαθήματος είναι να εξασφαλίσει στους εκπαιδευτικούς την παιδαγωγικο-διδακτική υποδομή που είναι αναγκαία για να βοηθήσουν τους μαθητές τους να αναπτύξουν την ικανότητα (α) να κατανοούν να ερμηνεύουν και να αναλύουν κριτικά το περιεχόμενο των σχολικών κειμένων διαφορετικών κειμενικών τύπων και μαθημάτων και (β) να παράγουν οι ίδιοι ανάλογα μαθητικά κείμενα στο πλαίσιο όλων των  μαθημάτων. Η ικανότητα αυτή, που είναι γνωστή ως «σχολικός εγγραμματισμός»(school literacy across the curriculum), αποτελεί την αναγκαία προϋπόθεση για να οικοδομήσουν οι μαθητές τη σχολική γνώση σε όλα τα  μαθήματα του Αναλυτικού Προγράμματος.

Το θέμα του εγγραμματισμού, εκτός από επίκαιρο λόγω της κυκλοφορίας των νέων βιβλίων, είναι και ιδιαίτερα επιτακτικό, διότι με βάση  τις εκθέσεις   PISA (2000· 2003) και PIRLS (2001) η χώρα μας καταλαμβάνει τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των χωρών της Ε. Ε. στον τομέα του εγγραμματισμού και ανάλογη στους τομείς των Μαθηματικών και των Φυσικών, αλλά και στα  ποσοστά ? χρηματοδότησης της εκπαίδευσης. Έρχεται, όμως, πρώτη στο χρόνο που αφιερώνουν οι μαθητές εκτός σχολείου για  προετοιμασία τους!

Από τις εναλλακτικές θεωρήσεις και διδακτικές προσεγγίσεις που έχουν αναπτυχθεί διεθνώς στο χώρο του Σχολικού Εγγραμματισμού, θα αξιοποιήσουμε στο μάθημά μας  κυρίως την Κειμενοκεντρική Προσέγγιση (genre-based literacy), που υιοθετούν και τα νέα βιβλία.

Στο πλαίσιο του μαθήματος θα γίνονται κατά ομάδες 2 μελών πρακτικές εφαρμογές, οι οποίες θα ολοκληρώνονται και θα συμπληρώνονται στο σπίτι. Ο φάκελος των εργασιών αυτών θα κατατεθεί ως πριμοδοτική εργασία και θα αποτελέσει βάση της θεματικής των εξετάσεων.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Δεκεμβρίου 2