Παρουσίαση/Προβολή
(EDS-B9) - Μαριάνθη Γριζιώτη - Νικολέτα Γιαννούτσου
Περιγραφή Μαθήματος
Μάθημα 3ου εξαμήνου του ΠΜΣ ΨηΜΕΠ με τίτλο Ψηφιακά Παιχνίδια και Εικονικοί Κόσμοι
Το μάθημα εστιάζει τόσο στην θεωρητική συζήτηση και ανάλυση των ψηφιακών παιχνιδιών και των εικονικών κόσμων όσο και στο πρακτικό μέρος του σχεδιασμού ενός παιχνιδιού.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020
-
Περιγραφή μαθήματος
Όταν οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν ολοκληρώσει τις θεματικές ενότητες του μαθήματος θα είναι σε θέση
- Να γνωρίζουν τα βασικά χαρακτηριστικά των ψηφιακών παιχνιδιών και των εικονικών κόσμων
- Να διακρίνουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις γύρω από τη μάθηση που βασίζεται στα ψηφιακά παιχνίδια (παιχνίδια – παιχνιδοποίηση – μάθηση μέσα από το παιχνίδι – μάθηση μέσα από το σχεδιασμό και την τροποποίηση παιχνιδιών )
- Να αξιοποιούν τα ψηφιακά παιχνίδια για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης
- Να αναλύουν τα ψηφιακά παιχνίδια στα βασικά τους στοιχεία
- Να αξιοποιήσουν τη θεωρία γύρω από τη μάθηση μέσα από τα ψηφιακά παιχνίδια καθώς και τα βασικά χαρακτηριστικά των ψηφιακών παιχνιδιών και κόσμων για:
-
- Να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν οι ίδιοι ένα ψηφιακό παιχνίδι το οποίο θα είναι λειτουργικό
- Να αξιολογήσουν το παιχνίδι που έφτιαξαν παρατηρώντας κάποιον να το παίζει
- Να αναδεικνύουν τόσο τη μαθησιακή αξία του παιχνιδιού που έφτιαξαν όσο και την ιδέα του παιχνιδιού μέσα από τη χρήση πολυμέσων (βίντεο)
Θεματικές Ενότητες
- Ψηφιακά παιχνίδια και μάθηση:
- Βασικές Έννοιες: Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι, Ψηφιακά παιχνίδια, Εικονικοί κόσμοι
- Εκπαιδευτικά Ψηφιακά παιχνίδια vs Παιχνιδοποίηση
- Βασικά στοιχεία Εικονικών κόσμων – Το παράδειγμα του Minecraft (παρουσίαση του λογισμικού)
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Καταγραφή πρώτων ιδεών για το σχεδιασμό ενός παιχνιδιού
- Παίζοντας vs σχεδιάζοντας ψηφιακά παιχνίδια
- Σχεδιασμός παιχνιδιών από τους εκπαιδευτικούς για να τα παίξουν οι μαθητές (μάθηση μέσω παιχνιδιού)
- Πως σχεδιάζω ένα «καλό» εκπαιδευτικό παιχνίδι
- Στάδια σχεδιασμού – Η αξία του προσχεδίου (mockup/storyboard) και του γρήγορου πρωτότυπου (rapid prototyping)
- Σχεδιάζοντας μια εμπειρία παιχνιδιού με νόημα
- Προσεγγίσεις ενσωμάτωσης της μάθησης στο παιχνίδι (ενδογενής/εξωγενής, κλειστής/ανοιχτής δομής, σύγχρονα/ασύγχρονα)
- Σχεδιασμός παιχνιδιών από τους μαθητές – Σύνδεση με Θεωρία μάθησης μέσα από την κατασκευή. Παραδείγματα καλών πρακτικών
- Οι πλατφόρμες σχεδιασμού παιχνιδιών Scratch και Alice
- Άλλες πλατφόρμες σχεδιασμού παιχνιδιών (ενδεικτικά παραδείγματα: ARIS Games -Gamestar Mechanics -Twine) – βασικά χαρακτηριστικά - σύγκριση
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ: Εισαγωγή στις πλατφόρμες σχεδιασμού παιχνιδιών Scratch και Alice. Οι φοιτητές επιχειρούν να μεταφέρουν την ιδέα τους ή σε μια από τις πλατφόρμες 2 που παρουσιάζονται στο μάθημα – Τροποποίηση – εμπλουτισμός της αρχικής ιδέας
- Τροποποίηση ψηφιακών παιχνιδιών
- Τροποποίηση ψηφιακών παιχνιδιών – τι είναι- πρακτικές μεταξύ παικτών
- Τροποποίηση ψηφιακών παιχνιδιών και μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – Συζήτηση: κάθε φοιτητής συζητάει πώς εξελίσσεται η ιδέα του, προβλήματα στην υλοποίηση. Ιδέες για να προκαλέσουν τους μαθητές να αλλάξουν το παιχνίδι
- Μισοψημένα παιχνίδια: παιδαγωγική προσέγγιση για την τροποποίηση ψηφιακών παιχνιδιών
- Τι είναι τα «μισοψήμενα» παιχνίδια
- Ανάλυση ενός μισοψημένου παιχνιδιού – παιδαγωγικός σχεδιασμός - χαρακτηριστικά
- Τροποποίηση του μισοψημένου παιχνιδιού – καταγραφή μαθησιακής διαδικασίας
- Ιδέες για τη δημιουργία ενός μισοψημένου παιχνιδιού
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – Συζήτηση: κάθε φοιτητής συζητάει πώς εξελίσσεται η ιδέα του, προβλήματα στην υλοποίηση. Στο τέλος της συζήτησης εμπλουτίζεται η αρχική περιγραφή. Ιδέες για το πως θα μπορούσαν να «μισοψήσουν» το παιχνίδι τους.
- Βασικές κατηγορίες Ψηφιακών Παιχνιδιών
- Μαζικά διαδικτυακά Παιχνίδια ρόλων (ΜΜΟs)
- Παιχνίδια περιπέτειας και γρίφων (text based adventures – interactive movies)
- Παιχνίδια διάχυτου υπολογισμού (RPG)
- Παιχνίδια προσομοίωσης
- Παιχνίδια στρατηγικής
- Κονστραξιονιστικά παιχνίδια – παιχνίδια κατασκευής
- Βασικές έννοιες: Αφήγηση – Λουδολογία – Διαδικαστική Ρητορική (Procedural Rhetoric) – εμβύθιση – Παρακείμενα
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – Συζήτηση: κάθε φοιτητής συζητάει πώς εξελίσσεται η ιδέα του, αν έχει προβλήματα στην υλοποίηση. Έμφαση στην παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού. Στο τέλος της συζήτησης για δέκα λεπτά εμπλουτίζεται η περιγραφή του παιχνιδιού
- Ανάλυση ψηφιακών παιχνιδιών
- Βασικός μηχανισμός παιχνιδιού (game mechanics) – Παραδείγματα
- Κανόνες παιχνιδιών
- Η έννοια της ισορροπίας του παιχνιδιού (game balance)
- Τι κάνει ένα παιχνίδι να είναι παιχνίδι;
- Ψηφιακά παιχνίδια και αναπαράσταση εννοιών
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – Συζήτηση: κάθε φοιτητής συζητάει πώς εξελίσσεται η ιδέα του, αν έχει προβλήματα στην υλοποίηση. Έμφαση στην παιδαγωγική αξία του παιχνιδιού. Στο τέλος της συζήτησης για δέκα λεπτά εμπλουτίζεται η περιγραφή του παιχνιδιού