Παρουσίαση/Προβολή
ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
(PPP795) - ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΠΟΧΩΡΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ - ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η κάλυψη της σύγχρονης ευρύτητας του γνωστικού αντικειμένου της συστημικής των
επιχειρήσεων, της διοίκησης, του ελέγχου και της διασφάλισης - διαχείρισης ποιότητας, καθώς και
της επιχειρηματικής αριστείας αποτελούν τον πρωταρχικό στόχο της συγκεκριμένης σειράς
διαλέξεων.
Το μάθημα αποσκοπεί στη σφαιρική ενημέρωση για όλες τις τρέχουσες συνιστώσες της
συστημικής των επιχειρήσεων και της διοίκησης ποιότητας, από τις πλέον βασικές (εισαγωγικές
έννοιες, θεμελιώδεις ορισμοί, συχνές εφαρμογές), έως τα πλέον συχνά απαντώμενα συστήματα
διαχείρισης | ποιότητας στις επιχειρήσεις (ISO 9001, 9004,10002, 10006, 14001, 19011, 22301,
27001, 30401, 30414, 31000, 45001, 50001, GDPR, κ.λπ.), της πιστοποίησης συστημάτων
διαχείρισης των επιχειρήσεων, της αναγνώρισης – βράβευσης των συστημικών προσπαθειών
των επιχειρήσεων, καθώς και της συνδυασμένης υιοθέτησης μέρους ή του συνόλου των
συστημάτων αυτών, ως την πλέον σύνθετη αλλά και πιο συχνά απαντώμενη, ολοκληρωμένη
εφαρμογή της συστημικής των επιχειρήσεων στην πράξη.
Πρόσθετες έννοιες όπως εσωτερικές – εξωτερικές ανασκοπήσεις καλής εφαρμογής, διασφάλιση
της ποιότητας, διεργασιοκεντρικός σχεδιασμός, πλαίσια μέτρησης & διαχείρισης επιδόσεων –
αποδόσεων, πλαίσιο κλειδιακών διεργασιών, κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας, δείκτες επιδόσεων,
βαρόμετρα ικανοποίησης εργαζομένων – πελατών – κοινωνικής υπευθυνότητας, επικοινωνίας της
ποιότητας, σχέσης διοίκησης ποιότητας και παραγωγής, έρευνας & ανάπτυξης, logistics,
μάρκετινγκ, σχέσης ποιότητας και πλαισίων αποτίμησης κινδύνων, κλπ. αποτελούν επίσης
αντικείμενο του μαθήματος.
Είναι σημαντικό να τονισθεί πως η έμφαση του μαθήματος βρίσκεται στην πρακτική εφαρμογή
του γνωστικού αντικειμένου. Κατά συνέπεια, η κάλυψη της σχετικής θεωρίας περιορίζεται μόνο
στην παρουσίαση και ανάπτυξη της αναγκαίας θεωρητικής υποδομής.
ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι συμμετέχοντες θα έχουν κατανοήσει :
- Το ρόλο και τη σημασία της συστημικής προσέγγισης στις σύγχρονες επιχειρήσεις
- Τη στρατηγική σημασία και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της διοίκησης ποιότητας
στο σύγχρονο, πολύπλοκο και πολλαπλώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό
περιβάλλον
- Τη σημασία της διαρκούς βελτίωσης στα πλαίσια της συστημικής προσέγγισης
- Τις συνηθέστερες μεθόδους και τεχνικές διαρκούς βελτίωσης
- Την ανάπτυξη και συντήρηση εγχειριδίων και συστημάτων διαχείρισης ποιότητας
- Τον διεργασιοκεντρικό σχεδιασμό επιχειρήσεων
- Τον συστημικό σχεδιασμό διεργασιών & διαδικασιών
- Τη σημασία και χρησιμότητα των πιστοποιήσεων
- Την ανάγκη υιοθέτησης πλαισίων μέτρησης & διαχείρισης επιδόσεων – αποδόσεων
- Τη σημασία ανάπτυξης πλαισίων κλειδιακών διεργασιών και πλαισίων κρίσιμων
παραγόντων επιτυχίας
- Τις ιδιαιτερότητες και προκλήσεις εφαρμογής της συστημικής των επιχειρήσεων και
της διοίκησης ποιότητας στο χώρο των υπηρεσιών
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2019
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα