Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

TEK-213 Το ψηφιακό παιχνίδι ως νέος γραμματισμός

(EDS213) -  Μαριάνθη Γριζιώτη, Χρόνης Κυνηγός

Περιγραφή Μαθήματος

Μάθημα επιλογής 2ου πεδίου - χειμερινού εξαμήνου.

Το μάθημα εστιάζει τόσο στην θεωρητική συζήτηση και ανάλυση των ψηφιακών παιχνιδιών σαν εργαλεία μάθησης όσο και στο πρακτικό μέρος του σχεδιασμού ενός παιχνιδιού από τους φοιτητές/τριες. Οι δύο αυτές διαδικασίες εξελίσσονται παράλληλα με στόχο ο σχεδιασμός να εμπλουτίζεται διαρκώς με στοιχεία της θεωρίας. Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος επιχειρεί να καλύψει θεωρίες, καλές πρακτικές, σύγχρονες προσεγγίσεις και τρέχοντα ζητήματα της μάθησης βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι. Στόχος είναι να μελετηθούν πρακτικές ,μεθοδολογίες και σύγχρονα εργαλεία αξιοποίησης, διασκευής και σχεδιασμού ψηφιακών παιχνιδιών στην εκπαιδευτική πράξη από μαθητές και από εκπαιδευτικούς. Ακόμη παρουσιάζονται κριτήρια και μοντέλα αξιολόγησης και σχεδιασμού εκπαιδευτικών παιχνιδιών. Παράλληλα οι φοιτητές μαθαίνουν στο πρακτικό μέρος εργαλεία και τεχνικές για να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν το δικό τους ψηφιακό παιχνίδι. Αναμένεται οι φοιτητές να εξελίσσουν και να εμπλουτίζουν τις ιδέες τους καθώς παρουσιάζονται περισσότερα στοιχεία σχετικά με τα ψηφιακά παιχνίδια

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το μάθημα εστιάζει τόσο στην θεωρητική συζήτηση και ανάλυση των ψηφιακών παιχνιδιών σαν εργαλεία μάθησης όσο και στο πρακτικό μέρος του σχεδιασμού ενός παιχνιδιού από τους φοιτητές/τριες. Οι δύο αυτές διαδικασίες εξελίσσονται παράλληλα με στόχο ο σχεδιασμός να εμπλουτίζεται διαρκώς με στοιχεία της θεωρίας. Το θεωρητικό μέρος του μαθήματος επιχειρεί να καλύψει θεωρίες, καλές πρακτικές, σύγχρονες προσεγγίσεις και τρέχοντα ζητήματα της μάθησης βασισμένη στο ψηφιακό παιχνίδι. Στόχος είναι να μελετηθούν πρακτικές ,μεθοδολογίες και σύγχρονα εργαλεία αξιοποίησης, διασκευής και σχεδιασμού ψηφιακών παιχνιδιών στην εκπαιδευτική πράξη από μαθητές και από εκπαιδευτικούς. Ακόμη παρουσιάζονται κριτήρια και μοντέλα αξιολόγησης και σχεδιασμού εκπαιδευτικών παιχνιδιών. Παράλληλα οι φοιτητές μαθαίνουν στο πρακτικό μέρος εργαλεία και τεχνικές για να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν το δικό τους ψηφιακό παιχνίδι. Αναμένεται οι φοιτητές να εξελίσσουν και να εμπλουτίζουν τις ιδέες τους καθώς παρουσιάζονται περισσότερα στοιχεία σχετικά με τα ψηφιακά παιχνίδια

    Μαθησιακοί στόχοι

    Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες αναμένεται να είναι σε θέση να:
    • Περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά των ψηφιακών παιχνιδιών και τις διαφορές τους από άλλες ΤΠΕ
    • Διακρίνουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις γύρω από τη μάθηση που βασίζεται στα ψηφιακά παιχνίδια («σοβαρά» παιχνίδια– παιχνιδοποίηση – μάθηση μέσα από το παιχνίδι – μάθηση μέσα από το σχεδιασμό και την τροποποίηση παιχνιδιών)
    • Αξιοποιούν τα ψηφιακά παιχνίδια για την υποστήριξη της διδασκαλίας και της μάθησης φιλολογικών μαθημάτων
    • Αναλύουν τα ψηφιακά παιχνίδια στα δομικά τους στοιχεία
    • Γνωρίζουν μεθόδους και εργαλεία σχεδιασμού και τροποποίησης εκπαιδευτικών ψηφιακών παιχνιδιών

    • Αξιολογούν ψηφιακά παιχνίδια ως προς την πρόσθετη παιδαγωγική τους αξία
    Ακόμη αναμένεται να αναπτύξουν τις ακόλουθες δεξιότητες και ικανότητες:
    • Δεξιότητες λήψης απόφασης
    • Δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων που απασχολούν την τάξη, το σχολείο και την κοινωνία
    • Δεξιότητες συνεργασίας σε ένα σύγχρονο πλαίσιο
    • Ικανότητα στην επιλογή κατάλληλων ψηφιακών παιχνιδιών και σχεδιασμού σεναρίων με αυτά για την πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών
    • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

    Βιβλιογραφία

    • Prensky M. (2009), Μάθηση Βασισμένη στο Ψηφιακό Παιχνίδι. Εκδόσεις "Μεταίχμιο". Κωδικός στον Εύδοξο: 24174
    • Κυνηγός, Χ. (2007) Το Μάθημα της Διερεύνησης. Παιδαγωγική αξιοποίηση της Σύγχρονης Τεχνολογίας για τη διδακτική των μαθηματικών: Από την Έρευνα στη Σχολική Τάξη. Εκδόσεις ‘Τόπος’