Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: ΠΜΣ Eφαρμοσμένη Ψυχολογία Παιδιού και Εφήβου

(PPP733) -  Φαίη Αντωνίου, Πέτρος Γαλάνης, Εριφύλλη Τσιρέμπολου

Περιγραφή Μαθήματος

Τίτλος μαθήματος: Ειδική Αγωγή

 

Ονόματα υπευθύνων: Αγγελική Γενά1 και Φαίη Αντωνίου2

Τίτλοι και θέση διδασκουσών:

1Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής, Τμήμα ΦΠΨ, Τομέας Παιδαγωγικής, ΕΚΠΑ, e-mail & τηλέφωνα: agena@ppp.uoa.gr , 210-7277926.

2Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδαγωγικής των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες, Τμήμα ΦΠΨ, Τομέας Παιδαγωγικής, ΕΚΠΑ, fayeantoniou@ppp.uoa.gr, 210-7277455

 

Στόχοι και περιεχόμενο μαθήματος

 

            Το μάθημα αυτό ανήκει στα μαθήματα εαρινού εξαμήνου του πρώτου έτους σπουδών του ΠΜΣ και στοχεύει στην εξοικείωση των φοιτητών σε σύγχρονα ζητήματα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα και Διεθνώς, στη μελέτη θεμάτων που σχετίζονται με τις βασικές έννοιες και αρχές στην Ειδική Αγωγή, αλλά και με ειδικά θέματα που αφορούν σε άτομα με Αναπηρία και/ή Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Το περιεχόμενο των μαθημάτων περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενότητες:

  1. Εισαγωγικές έννοιες στην Ειδική Αγωγή, Βασικές Αρχές και Νέες Τάσεις,
  2. Ειδική Αγωγή: Ελληνική και Διεθνής Πραγματικότητα,
  3. Βασικές τεχνικές εκπαίδευσης και θεραπείας παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές,
  4. Τεχνικές για την πρόσκτηση προχωρημένων δεξιοτήτων σε παιδιά με Αναπτυξιακές Διαταραχές,
  5. Κοινωνική ένταξη ατόμων με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες,
  6. Συνεκπαίδευση ατόμων με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες,
  7. Οικογένεια και Παιδί με Αναπηρία,
  8. Μαθησιακές, Συναισθηματικές και Κοινωνικές Ανάγκες των παιδιών με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες,
  9. Στοχοθέτηση και Εξατομικευμένα Προγράμματα Διδασκαλίας,
  10. Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες,
  11. Αισθητηριακές Διαταραχές – Κώφωση,
  12. Αισθητηριακές Διαταραχές – Τύφλωση,
  13. Εγκεφαλική Παράλυση

 

Μέσα προσέγγισης

Διαλέξεις, powerpoint

 

Aξιολόγηση

Το μάθημα αξιολογείται με προφορική παρουσίαση (2/10) και με γραπτές εξετάσεις (8/10).

 

Ενδεικτική βιβλιογραφία

Γενά, Α. (2017). Αξιολόγηση, διάγνωση, εκπαίδευση, θεραπευτικές παρεμβάσεις, και ένταξη παιδιών με νευροαναπτυξιακές διαταραχές  με εμφαση στη ΔΑΦ. Αθήνα: Gutenberg.

Heward, W. L.  (2011). Παιδιά με ειδικές ανάγκες: Μία εισαγωγή στην Ειδική Εκπαίδευση. Αθήνα: Τόπος.

Παντελιάδου, Σ. & Αντωνίου, Φ. (Επιμ.) (2007). Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες. Θεσ/νικη: Γράφημα (http://www.edc.uoc.gr/~ptde/ptde/anounc/b_tomeas/diat/LD_Panteliadou_C.pdf)

Παντελιάδου, Σ. & Μπότσας, Γ. (Επιμ.) (2007). Μαθησιακές Δυσκολίες: Βασικές Έννοιες & Χαρακτηριστικά. Θεσ/νικη: Γράφημα (http://www.edc.uoc.gr/~ptde/ptde/anounc/b_tomeas/diat/LD_Panteliadou_A.pdf)

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018