Παρουσίαση/Προβολή
(PPP689) - Κατερίνα Κασιμάτη
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση εκ μέρους των μεταπτυχιακών φοιτητών θεωρητικών και πρακτικών γνώσεων σχετικών με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, του διδακτικού προσωπικού και των στελεχών της εκπαίδευσης και η ανάπτυξη σ’ αυτούς της ικανότητας εκτέλεσης σχετικών δράσεων.
Περιεχόμενο του μαθήματος
Α) Σκοπός, στόχοι και αναγκαιότητα αξιολόγησης των σχολικών μονάδων (εκπαιδευτικών ιδρυμάτων). Εσωτερική αξιολόγηση ή αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων: μορφές, κριτήρια, τομείς και φορείς εφαρμογής της. Μέσα συλλογής δεδομένων. Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου και εσωτερική αξιολόγηση. Ο ρόλος του «κριτικού φίλου». Αξιοποίηση της εσωτερικής αξιολόγησης. Εξωτερική αξιολόγηση του σχολείου: μορφές, μέσα, μέθοδοι, φορείς. Μοντέλα συνδυασμού εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης.
Β) Σκοπός, στόχοι και αναγκαιότητα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Αυτοαξιολόγηση, διαμορφωτική και διοικητική (αθροιστική) αξιολόγηση. Κριτήρια, δείκτες και φορείς εξωτερικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των στελεχών της εκπαίδευσης. Προβλήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Συστήματα αξιολόγησης των διδασκόντων σε άλλες χώρες (ενδεικτικά παραδείγματα). Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα: α) η περίοδος του Επιθεωρητισμού, β) η περίοδος από την κατάργηση του θεσμού των Επιθεωρητών μέχρι σήμερα.
Μαθησιακά αποτελέσματα: Οι φοιτητές θα είναι ικανοί να εφαρμόζουν μεθόδους αξιολόγησης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, διδακτικού προσωπικού και στελεχών της εκπαίδευσης, να συμμετέχουν ως ειδικοί σε σχετικές διαδικασίες και να λειτουργούν ως σύμβουλοι στους τομείς αυτούς.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα