Παρουσίαση/Προβολή
ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
(PPP629) - Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα ασχολείται με την επαγγελματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου. Αναλυτικότερα εξετάζονται
- οι κυριότερες θεωρίες επαγγελματικής ανάπτυξης και λήψης αποφάσεων,
- οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση των επαγγελματικών επιλογών των παιδιών,
- οι αναπτυξιακοί στόχοι οι οποίοι έχουν άμεση σχέση με το ζήτημα της επαγγελματικής ανάπτυξης (όπως π.χ. η γνώση του εαυτού και η διαμόρφωση θετικής αυτοαντίληψης, η κατανόηση της έννοιας της εργασίας και της αξίας της, η αντίληψη της σχέσης ανάμεσα στα ενδιαφέροντα και τις εργασιακές αξίες, η συνειδητοποίηση των ενδιαφερόντων, των αξιών και των ικανοτήτων του παιδιού),
- η αξιολόγηση των χαρακτηριστικών της επαγγελματικής προσωπικότητας,
- τα προγράμματα επαγγελματικού προσανατολισμού στο σχολείο,
- ο ρόλος του εκπαιδευτικού ως βασικού λειτουργού για την εφαρμογή δραστηριοτήτων επαγγελματικού προσανατολισμού στο σχολείο,
- ο ρόλος του επαγγελματικού συμβούλου σε πλαίσια εκτός σχολείου όπου παρέχονται υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού σε εφήβους.
Με το πέρας του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να αξιοποιούν παρεμβάσεις και στρατηγικές για ζητήματα επαγγελματικού προσανατολισμού στο σχολείο. Θα μπορούν να χρησιμοποιούν αναπτυξιακά μοντέλα για να βοηθούν τους μαθητές στην υιοθέτηση στάσεων, αντιλήψεων και προσόντων που διευκολύνουν την ανάληψη καθηκόντων και την ανάπτυξη της ικανότητας προγραμματισμού και προσαρμογής σε μεταβάσεις εργασιακών ρόλων καθ΄ όλη τη διάρκεια ζωής. Θα μπορούν να βοηθούν τους μαθητές να κατανοούν τους ποικίλους παράγοντες που επηρεάζουν τις επαγγελματικές τους επιλογές και να αναπτύξουν αυτογνωσία, δεξιότητα συλλογής και επεξεργασίας εκπαιδευτικών και επαγγελματικών πληροφοριών, δεξιότητες σχεδιασμού επαγγελματικών στόχων, λήψης αποφάσεων και επίλυσης προβλημάτων.
Μέσα προσέγγισης (π.χ. video, προβλητικό υλικό διάγνωσης κ.λπ):
Διαλέξεις, διαφάνειες, βίντεο
Αξιολόγηση:
1) Συμμετοχή φοιτητού/φοιτήτριας στο μάθημα,
2) εργασίες
Βιβλιογραφία:
Athanasou, J., & Van Esbroeck, R, (2008). International Handbook of Career Guidance. New York: Springer.
Brown, D. (2003). Career information, career counseling, and career development (9th edition). Allyn and Bacon.
Κασσωτάκης, Μ. (επιμ.) (2002). Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός-Θεωρία και πράξη. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Lent, W. & Brown, S. D. (2012.). Career Development and Counseling: Putting Theory and Research to Work (2nd edition). Hoboken, NJ: Wiley.
Nathan R. & Hill, L. (2006). Επαγγελματική Συμβουλευτική: Η συμβουλευτική προσέγγιση της επαγγελματικής επιλογής και σταδιοδρομίας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Niles, S. G., & Harris-Bowlsbey, J. (2012). Career Development interventions in the 21st century (4rth edition). Upper Saddle River, N.J.: Pearson/Merrill/Prentice Hall.
Savickas, M.L., & Lent, R. W. (1994). Convergence in Career Development Theories. Implications for Science and Practice. Palo Alto, California: CPP Books.
Σιδηροπούλου-Δημακάκου, Δ. (2010). Επαγγελματική αξιολόγηση: Τεστ και
Ερωτηματολόγια Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Αθήνα:
Μεταίχμιο.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
- Επιθεώρηση Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού
- Νέα Παιδεία
- Career Development Quarterly
- Creative Education
- International Education Studies
- International Journal for Educational and Vocational Guidance
- International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
- Journal of Counseling & Development
- School Counselor
- World Journal of Education
Ημερομηνία δημιουργίας
Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα