Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ειδική Διδακτική της Λογοτεχνίας

(PPP484) -  Ευαγγελία Φρυδάκη

Περιγραφή Μαθήματος

To μάθημα της Λογοτεχνίας εξετάζεται υπό το πρίσμα των κατά καιρούς επιστημολογικών αντιλήψεων για τη φύση και τη λειτουργία της λογοτεχνίας, των εξελίξεων στους προσανατολισμούς των σχετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην Ευρώπη και την Ελλάδα και των σύγχρονων ερευνητικών δεδομένων σχετικά με τις κατακτήσεις και τις δυσχέρειες στο σχετικό πεδίο. Οι δύο πόλοι θεωρητικών αναφορών του μαθήματος είναι α) οι λογοτεχνικές σπουδές (λογοτεχνική θεωρία) και β) η μαθητοκεντρική -ιδιαίτερα, η διαλογική- παιδαγωγική.

Ειδικά σημεία εστίασης αποτελούν τα ζητήματα της ερμηνείας και της ερμηνευτικής πολλαπλότητας, των εναλλακτικών δυνατοτήτων για την εμπλοκή των μαθητών και των διαδικασιών παραγωγής νοήματος από τους μαθητές.
Τα ζητήματα δεν τίθενται κανονιστικά αλλά ως ανοιχτά θέματα προς διερεύνηση, όλη επομένως η διδασκαλία εμπλέκει από την αρχή τους μεταπτυχιακούς φοιτητές σε διερευνητικές και στοχαστικές διαδικασίες, οι οποίες αναμένεται να εμφανιστούν σε πιο ώριμη μορφή στη διάρκεια της πρακτικής άσκησης.

Οι Μεταπτυχιακοί Φοιτητές αναμένεται να αποκτήσουν γνώσεις, δεξιότητες και κριτήρια που θα τους επιτρέπουν:

α) να αναγνωρίζουν και να επαναπροσδιορίζουν τις άδηλες παραδοχές τους για τη φύση, τη λειτουργία και τους σκοπούς διδασκαλίας της λογοτεχνίας,

β) να επιχειρούν δοκιμαστικούς σχεδιασμούς και διδασκαλίες, που επιλέγουν ως κατάλληλες για την κάθε μαθησιακή περίσταση, και να θέτουν σε συζήτηση και διαπραγμάτευση στην κοινότητα των συμφοιτητών τους τις αρχές, τους σκοπούς και την καταλληλότητα των πρακτικών τους,

γ) να θέτουν κρίσιμα για εκείνους/εκείνες ερωτήματα/θέματα συζήτησης σχετικά με τα ζητήματα που πραγματεύονται τα κείμενα· τα ερωτήματα να λειτουργούν στη συνέχεια ως άξονες ή κέντρα αλληλεπιδράσεων και συνομιλιών μεταξύ των μαθητών/τριών, 

δ) να διαπραγματεύονται τις υποθέσεις τους στο πλαίσιο μιας αναγνωστικής/ ερμηνευτικής κοινότητας,

ε) να εντοπίζουν, κατά την παρακολούθηση άλλων διδασκαλιών στη διάρκεια της πρακτικής τους άσκησης, «προβληματικές καταστάσεις» και να προχωρούν συνεργατικά σε σχεδιασμούς, εφαρμογές, αναστοχασμούς, νέους σχεδιασμούς κ.λπ., με σκοπό την αντιμετώπιση τους (κατά τον τύπο της έρευνας-δράσης).

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013