Παρουσίαση/Προβολή
Στάσεις και Αξίες
(PSYCH447) - Αικατερίνη Γκαρή
Περιγραφή Μαθήματος
Η διδασκαλία του μαθήματος περιλαμβάνει τη διεξοδική ανάλυση θεμάτων που εντάσσονται στους εξής θεματικοί άξονες: εννοιολογικές προσεγγίσεις των αξιών, στάσεων, στερεοτυπικών αντιλήψεων και προκαταλήψεων, σχέση στάσεων και αξιών, θεωρία και πορίσματα ερευνών σχετικά με τη γνωστική ασυμφωνία των στάσεων, καθώς τις κοινωνικές αναπαραστάσεις και τη σχέση τους με τις αξίες και τις στάσεις. Αναλύονται oi θεωρίες της Γνωστικής Ασυμφωνίας, της Κοινωνικής ταυτότητας και της Κοινωνικής Σύγκρισης. Αναλύονται διαπολιτισμικά μοντέλα παγκόσμιων αξιών και κοινωνικών αξιωμάτων. Πραγματοποιείται συστηματική μελέτη των προηγούμενων εννοιών και της μέτρησής τους, με έμφαση στις κυριότερες κλίμακες μέτρησης και αξιολόγησης των αξιών, στάσεων και κοινωνικών αξιωμάτων (L. L. Thurstone, R. Likert, G. Allport, L. Guttman, C. Osgood, Μ. Rokeach, G. Hofstede, S. Schwartz, 1920 - 2004).Η εξοικείωση των φοιτητών με τη μέτρηση των εννοιών του μαθήματος επιτυγχάνεται μέσω ασκήσεων που πραγματοποιούνται συστηματικά, για συγκεκριμένες μετρικές κλίμακες και παραδείγματα ερωτηματολογίων και δομημένων συνεντεύξεων. Η παρουσία στις ασκήσεις του μαθήματος είναι υποχρεωτική και καταγράφεται με τη βοήθεια εβδομαδιαίου παρουσιολογίου. Συνεκτιμάται με τον τελικό γραπτό βαθμός εξέτασης στην τελική αξιολόγηση της επίδοσης. Όσοι/ες φοιτητές/τριες επιθυμούν συμμετέχουν προαιρετικά σε εν εξελίξει εμπειρική έρευνα που πραγματοποιείται στο Τμήμα Ψυχολογίας με ευθύνη της διδάσκουσας και παραδίδουν προαιρετική εργασία στο τέλος των ακαδημαϊκών συναντήσεων του εξαμήνου, της οποίας η δομή βασίζεται στην εκτενή ανασκόπηση της πρόσφατης διεθνούς βιβλιογραφίας του μελετώμενου θέματος και η περιγραφή της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε, της δειγματοληψίας, των μέσων συλλογής δεδομένων και της ερευνητικής διαδικασίας στην οποία έλαβαν μέρος οι φοιτητές με συγκεκριμένους ρόλους και καθήκοντα. Η συμμετοχή στην εμπειρική έρευνα και η γραπτή εργασία συνεκτιμώνται για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθήματος ενισχύοντας τον τελικό βαθμό αξιολόγησης του μαθήματος, ΜΟΝΟ εφ' όσον ο γραπτός βαθμός εξέτασης είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 5, σε δεκάβαθμη κλίμακα αξιολόγησης. Διαφορετικά, ο βαθμός της εργασίας συνεκτιμάται στην επαναληπτική εξέταση του Σεπτεμβρίου, του ίδιου ακαδημαϊκού έτους.
|
Ημερομηνία δημιουργίας
Κυριακή 4 Νοεμβρίου 2012
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα