Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εκπαιδευτικά Προγράμματα Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση

(PPP446) -  Ευαγγελία Φρυδάκη

Περιγραφή Μαθήματος

1. Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση

    (Educational programs, Teaching, Learning and Evaluation)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Θεωρίες εκπαιδευτικών προγραμμάτων: οι υποκείμενες παραδοχές τους και οι επάλληλες διδακτικές τους λειτουργίες.
  • Διαδικασίες σχεδιασμού, ανάπτυξης και αξιολόγησης των διαφορετικών μοντέλων ΕΠ (curriculum design models) - γραμμικά, κυκλικά, σπειροειδή, διεπιστημονικά, διαθεματικά, ολιστικά, κ.λπ.
  • Σχολική κουλτούρα και «οικολογία της εκπαίδευσης»
  • «Κρυφές» και αθέατες όψεις των Ε.Π., σε όλες τις λειτουργίες του εκπαιδευτικού ιστού.
  • Θεωρίες μάθησης σε σχέση με τις επιστημολογικές τους συντεταγμένες (παραδοχές για τη φύση της πραγματικότητας, της γνώσης και της «έγκυρης» γνώσης) και με τις υποκείμενες παραδοχές για τη φύση και τη λειτουργία της νοημοσύνης, άρα και των τρόπων με τους οποίους ο μαθητής μαθαίνει.
  • Διαλογική διδασκαλία και Μάθηση
  • Ορισμοί, αρχές και θεωρητικές διαστάσεις της Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης. Συστήματα Αξιολόγησης. Είδη και μορφές αξιολόγησης. Διαγνωστική, Αρχική/Προβλεπτική-Διαμορφωτική/Συνεχής - Αθροιστική/Τελική αξιολόγηση, Εξωτερική - Εσωτερική.
  • Η εκπαιδευτική αξιολόγηση ως κρίκος της αλυσίδας της εκπαιδευτικής διαδικασίας και κάθε συντελεστή του εκπαιδευτικού συστήματος. Αρχές αξιολογικών μοντέλων
  • Καθορισμός σκοπού, αντικειμένου και κριτηρίων αξιολόγησης.
  •  
  • Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

    • έχει αποκτήσει δεξιότητες και τεχνογνωσία ως προς τη μεθοδολογία σχεδιασμού, ανάπτυξης, εφαρμογής και αξιολόγησης των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.
    • αναγνωρίζει τις θεωρίες μάθησης σε σχέση με τις επιστημολογικές τους συντεταγμένες.
    • έχει διαμορφώσει επιστημονικά κριτήρια και αναπτύξει επαγγελματικές δεξιότητες που θα του επιτρέπει να συνδέει τις θεωρητικές θέσεις για τη μάθηση με σύστοιχες διδακτικές μεθόδους σε σχέση με το συγκεκριμένο, κάθε φορά, μαθησιακό περιβάλλον (γνωστικό αντικείμενο, διδακτικοί σκοποί και στόχοι, ηλικία μαθητών, δίκτυο σχέσεων και αλληλεπιδράσεων

    • Να αναγνωρίζει πίσω από κάθε παρατηρούμενη διδακτική πρακτική τις άδηλες παραδοχές των διδασκόντων για τη θεωρία εκπαιδευτικού προγράμματος που υιοθετούν, καθώς και για το φαινόμενο και τις διαδικασίες της μάθησης.

    • Να εμπλουτίζει και να μετασχηματίζει τις δικές του παραδοχές για τη θεωρία εκπαιδευτικού προγράμματος που υιοθετεί, καθώς και για το φαινόμενο και τις διαδικασίες της μάθησης.

    • Να επιχειρεί δοκιμαστικές εφαρμογές διδακτικών πρακτικών και μεθόδων που εμφανίζονται ως κατάλληλες για την κάθε μαθησιακή περίσταση.

    • Να αναλύει τα χαρακτηριστικά των διδακτικών πρακτικών και μεθόδων που ο/η ίδιος/-α επιλέγει, ελέγχοντας τις υποκείμενες παραδοχές του/της για τη θεωρία εκπαιδευτικού προγράμματος που υιοθετεί, καθώς και για το φαινόμενο και τις διαδικασίες της μάθησης.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012