Παρουσίαση/Προβολή
Κοινωνική Ψυχολογία ΙΙ
(PSYCH385) - Αικατερίνη Γκαρή
Περιγραφή Μαθήματος
Το μάθημα Κοινωνική Ψυχολογία ΙΙ στοχεύει να εξοικειώσει τους φοιτητές με τη μελέτη θεμάτων της Κοινωνικής Ψυχολογίας που εστιάζουν στις διαπροσωπικές σχέσεις σε διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα και ηλικιακά στάδια της ζωής. Μέσω της μελέτης παραδειγμάτων, αναλύονται θεωρητικές προσεγγίσεις και δίνεται μια άλλη οπτική στο σχετίζεσθαι με τους άλλους. Ειδικότερα μελετώνται οι αλληλεπιδράσεις σε δίκτυα σχέσεων, η κοινωνική συμμετοχή, οι αρχές της συναλλαγής, η ισχύς, η σύγκρουση και η ασάφεια στις σχέσεις. Έμφαση δίνεται στη διερεύνηση των αλληλεπιδράσεων στους διαφορετικούς τύπους σχέσεων. Αναλύεται η γλώσσα ως κοινωνικό πλαίσιο της αλληλεπίδρασης αλλά και οι άγραφοι κανόνες και ρόλοι, ο έλεγχος στην αλληλεπίδραση μέσω λεκτικής και μη λεκτικής συμπεριφοράς. Γίνεται επισκόπηση της κοινωνικο-ψυχολογικής έρευνας των ομάδων και των διεργασιών νοηματοδότησης της κοινωνικής ζωής ενώ εισάγονται οι εκπαιδευόμενοι σε βασικές έννοιες της συστημικής θεώρησης των διαπροσωπικών συναλλαγών.
Η αξιολόγηση του μαθήματος πραγματοποιείται με γραπτή εξέταση. Με βαθμολογική κλίμακα δέκα σημείων (1-10), και με τη βοήθεια κατανομής συχνότητας των επιδόσεων στη γραπτή εξέταση όλων όσων φοιτητών/τριών λαμβάνουν μέρος στην εκάστοτε εξέταση, προκύπτει ο βαθμός στη γραπτή εξέταση.
Για τον τελικό βαθμό επίδοσης του μαθήματος συνεκτιμώνται ο γραπτός βαθμός εξέτασης, η επίδοση στη συγγραφή ατομικής εκτεταμένης περίληψης για τους στόχους και τα συμπεράσματα ενός σύντομου video που παρακολουθούν στο αμφιθέατρο στην αγγλική γλώσσα και ο βαθμός σε προαιρετική εργασία που πραγματοποιεί η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών/τριών του μαθήματος. Η γραπτή εργασία βασίζεται στη συμμετοχή των φοιτητών/τριών σε εμπειρική έρευνα που εκπονείται στο Τμήμα Ψυχολογίας με την επιστημονική ευθύνη της διδάσκουσας και περιλαμβάνει μία σχετικά περιορισμένη ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας και την περιγραφή της μεθόδου που χρησιμοποίησαν, εστιάζοντας στην περιγραφή του δείγματος, των μέσων συλλογής δεδομένων και της διαδικασίας της έρευνας.
Η επίδοση στη γραπτή εργασία ενισχύει τον τελικό βαθμό αξιολόγησης του μαθήματος, εφ' όσον ο γραπτός βαθμός εξέτασης είναι ίσος ή μεγαλύτερος του 5, στη δεκάβαθμη κλίμακα αξιολόγησης. Διαφορετικά, διατηρείται και συνεκτιμάται με το γραπτό βαθμό που επιτυγχάνεται κατά την επαναληπτική εξέταση του μαθήματος το Σεπτέμβριο του εκάστοτε ακαδημαϊκού έτους.
Ημερομηνία δημιουργίας
Τρίτη 13 Μαρτίου 2012
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα