Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας στην Εκπαίδευση (ΤΕΚ 225, παλαιό ΠΔ 201) (Qualitative Research Methods In Education)

(PPP342) -  Αθανάσιος Βέρδης (Athanasios Verdis)

Περιγραφή Μαθήματος

Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας ΤΕΚ 225

Qualitative Research Methods TEK 225

Αυτοεθνογραφίες, Φαινομενολογίες, και Εθνογραφίες στην Εκπαιδευτική Έρευνα

Autotehnographies, Phenomenologies, and Ethnographies in Educational Research
Αθανάσιος Βέρδης, Γραφείο 505, τηλ. 2107277526

Πέμπτες 12 μ. ως 3 μμ. Αμφιθέατρο 430 (τα μαθήματα ξεκινούν στις 2 Μαρτίου 2023)
Thursdays 12 - 3 pm. Amphitheater 430 (starting on March 2 2023)

Για τυχόν μάθημα εξ' αποστάσεως πατήστε εδώ

ή στην εικόνα του Webex πιο κάτω

Για την ύλη του μαθήματος πατήστε εδώ-
follow this link to see the contents of the course

Για το πλαίσιο του μαθήματος, πιέστε εδώ
Follow this link for the desing of the course
Αξιολόγηση του μαθήματος από φοιτητές και φοιτήτριες εδώ!


Οι εξετάσεις του μαθήματος για την εξεταστική περίοδο του Ιουνίου 2023 θα γίνουν με εργασία
The course is examined through coursework

Σύγγραμμα (textbook): Glesne, Corrine (2018). Η ποιοτική έρευνα. Αθήνα: Μεταίχμιο

Βαθμοί Φεβρουαρίου 2019

 

Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στους συμμετέχοντες τα απαραίτητα εφόδια, ώστε να αναζητούν την αλήθεια και το νόημα σε αυτά που παρατηρούν, βιώνουν και μαθαίνουν. Η αλήθεια αποκρυσταλώνεται σε τόπο και σε χρόνο και σε πολλές περιπτώσεις τη βλέπουμε μόνο με μάτια του «άλλου», του «ξένου», του «διαφορετικού». Ως «δεδομένα» μιας έρευνας δεν λογίζονται μόνο οι αριθμοί αλλά και οι φορτισμένες λέξεις· το κείμενο, το ηλεκτρονικό υπερκείμενο, οι εικόνες (σταθερές ή κινούμενες), τα σχεδιογραφήματα, η κίνηση των σωμάτων στο χώρο, τα αντικείμενα των μαθητών στη σχολική αίθουσα, οι τέχνες (λογοτεχνία, κινηματογράφος, μουσική). Τα ποιοτικά δεδομένα συλλέγονται με συνεντεύξεις, παρατηρήσεις, αφηγήσεις ζωής, προσωπικά βιώματα, κοντινά και μακρινά εθνογραφικά ταξίδια, μελέτη του διαδικτύου. Στο πλαίσιο αυτό θα ασχοληθούμε με τη εξέλιξη, τις κυριότερες συνιστώσες και τα σημαντικότερα κείμενα των ποιοτικών μεθόδων έρευνας, με έμφαση στα θέματα που σχετίζονται με τη μόρφωση και την εκπαίδευση. Η διδακτική προσέγγιση θα είναι εργαστηριακού τύπου. Η παρουσία των φοιτητών στις παραδόσεις, καθώς και η εβδομαδιαία μελέτη μικρών κειμένων είναι απαραίτητη. Οι παραδόσεις βασίζονται σε οπτικό υλικό, παροχή σημειώσεων, και εξάσκηση σε υπολογιστή. Θα διανεμηθεί δωρεάν η φοιτητική έκδοση του λογισμικού Atlas.ti. Η αξιολόγηση θα γίνει με εργασία. 

  

Educational Research Methodology: Qualitative Data Analysis

 Athanasios Verdis, Office 505, tel. 0030 2107277526, email: averdis@ppp.uoa.gr 

 

The purpose of this course is to g

ive participants the necessary skills to seek truth and meaning to what they observe, experience and learn. The truth is crystallised in place and time and in many cases we can see the truth only with eyes of the "other", the "foreign", and the "different." As "data" of an investigation are not considered only the numbers but also the theory and emotionally laden words, the text and the hypertext, the images (still or moving), the caricatures and the comics, the motion of human bodies, the objects of studen

Sempe

ts in the classroom, the art (literature, cinema, music). Qualitative data are collected through interviews, observations, life stories, personal experiences, near and distant ethnographic “journeys”, or even virtual ones in the social networks and the internet. In this context the main traditions and significant texts of qualitative research methods are discussed, with emphasis on issues related to schooling and the educated man. Visual data, notes and computer software shall be used as teaching aids. The student version of Atlas.ti. software for qualitative data analysis will be distributed. Timely completion of the weekly readings, thoughtful engagement with those readings, and regular participation in class discussions are necessary conditions for the success of the seminar. The assessment is through written assignment.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011