Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ιστορία της Εκπαίδευσης (74ΤΕΚ621) (κωδικός ΦΠΨ: ΠΔ 02)

(74ΤΕΚ621) -  Δημήτριος Φωτεινός

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα αναφέρεται:

σε βασικές έννοιες, όρους, θεωρητικά και μεθοδολογικά ζητήματα της ιστορίας της εκπαίδευσης, στην ιστορία και εξέλιξη της παιδαγωγικής και των εκπαιδευτικών θεσμών, καθώς και στα πνευματικά κινήματα που διαμόρφωσαν την εκπαίδευση, την εκπαιδευτική κουλτούρα και την παιδαγωγική στην Ευρώπη (και την Ελλάδα). Η ανάδυση και εξέλιξη των παιδαγωγικών-εκπαιδευτικών, αλλά και των ευρύτερα πνευματικών κινημάτων ερμηνεύεται μέσα από την αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση με το συγκείμενό τους  Επίσης, το μάθημα αναφέρεται σε σημαντικές προσωπικότητες που διαμόρφωσαν το πεδίο της παιδαγωγικής και το θεσμικό χώρο της εκπαίδευσης.

 

 

Οι φοιτητές στο συγκεκριμένο μάθημα θα ασχοληθούν με:

σημαντικούς σταθμούς στην ιστορική πορεία της παιδαγωγικής, προβλήματα που διαμόρφωσαν το πεδίο της παιδαγωγικής, αναζήτηση και αναψηλάφηση των ιστορικών μεταβλητών για την ερμηνεία των μεταβολών, βιογραφίες σημαντικών προσωπικοτήτων του χώρου, καταγραφή και κριτική προσέγγιση ορισμένων σημαντικών ιστορικών τεκμηρίων (π.χ. κριτική προσέγγιση και συζήτηση πάνω στο Ratio Studiorum του 1599).

 

Στόχοι του μαθήματος είναι:

Η κατανόηση της ιστορικότητας της παιδαγωγικής επιστήμης και του θεσμικού χώρου της εκπαίδευσης. Η κατανόηση των βασικών προβλημάτων -και προβληματισμών- της παιδαγωγικής και της εκπαίδευσης. Η γνώση των βασικών μεταβλητών που επιδρούν στην πορεία της παιδαγωγικής και της εκπαίδευσης. Η γνώση των βασικών σταθμών στην εξελικτική πορεία της παιδαγωγικής σκέψης και της θεσμοποίησης της εκπαίδευσης, στην Ελλάδα και Ευρώπη. Η δυνατότητα παροχής μια επαρκούς ιστορικής ερμηνείας για τα ζητήματα αυτά.

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

  • Συμπληρωματικά Στοιχεία:

    Εργασίες που μπορεί να αναλάβουν οι φοιτητές για το μάθημα: Εργασία πρωτότυπη (~30.000 λέξεις) πάνω σε συγκεκριμένες ενότητες-θεματικές περιοχές (π.χ., μετάφραση και συγκριτική παρουσίαση ορισμένων ενοτήτων σημαντικών βιβλίων της θεματικής). Τρόπος αξιολόγησης των φοιτητών: Απαλλακτική εργασία (υπό προϋποθέσεις) Γραπτή εξέταση (στην εξεταστική περίοδο) Μηνιαία «πρόοδος» (υπό συζήτηση) Ο βαθμός των μηνιαίων «προόδων» (εάν γίνουν) θα συμψηφιστεί με το βαθμό της εξαμηνιαίας εξέτασης. Προφορική εξέταση (υπό προϋποθέσεις)