Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης (74ΤΕΚ622) (κωδικός ΦΠΨ: ΠΔ 224 - II)

(74ΤΕΚ622) -  Δημήτριος Φωτεινός

Περιγραφή Μαθήματος

Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης.

Αντικείμενο του μαθήματος:

1. εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις (δομές)

2. πολιτικές σχετικές με τη γνώση

3. σχέσεις οικονομίας-πολιτικής-εκπαίδευσης

4. σχέσεις κράτους-ιδεολογίας-εκπαίδευσης

5. εμπλεκόμενοι φορείς

6. εκπαιδευτικοί θεσμοί

7. ιστορία της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης

------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 
  • Θεωρητική προσέγγιση στην ιστορία της εκπαίδευσης: 
α) θεωρίες που διαμόρφωσαν την εκπαίδευση στο νεοελληνικό κράτος, 
β) θεωρίες για την ερμηνεία των μετασχηματισμών και μεταβολών. 
  • Η ιστορία της εκπαίδευσης από την ίδρυση των νεοελληνικού κράτος μέχρι σήμερα: 
    • εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και νομοθεσία, 
    • εμπλεκόμενοι φορείς και πολιτικές, 
    • δομικές σχέσεις και προβλήματα. 
  • Ανάλυση των μεταρρυθμίσεων στις μεταβλητές τους 
    • αναλυτικά προγράμματα, 
    • βιβλία, 
    • στόχοι-σκοποί και αιτιολογία, 
    • η εκπαιδευτική δομή και η σχέση της με τις ευρύτερες κοινωνικές δομές και ανάγκες, 
    • δομικοί κοινωνικοί μετασχηματισμοί και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις). 
  • Η εκπαιδευτική πολιτική και οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις ανά περιόδους και σταθμούς: 
  • κατά τη βαυαροκρατία, 
  • στα χρόνια του Καποδίστρια, 
  • τις δεκαετίες 1920-30, 
  • η εκπαίδευση στα χρόνια του πολέμου, 
  • η δεκαετία του 1950, 
  • η μεταρρύθμιση του 1964, 
  • η αντιμεταρρύθμιση της περιόδου 1967-1974, 
  • η μεταρρύθμιση της μεταπολίτευσης, 
  • η εκπαίδευση στη δεκαετία του 1980, 
  • η εκπαιδευτική πολιτική και οι ευρωπαϊκές προοπτικές τη δεκαετία του 1990. 
  • Σύγχρονα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης και η ιστορική προέλευσή τους. 

Ημερομηνία δημιουργίας

Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011