Παρουσίαση/Προβολή
Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης (74ΤΕΚ622) (κωδικός ΦΠΨ: ΠΔ 224 - II)
(74ΤΕΚ622) - Δημήτριος Φωτεινός
Περιγραφή Μαθήματος
Ιστορία της νεοελληνικής εκπαίδευσης.
Αντικείμενο του μαθήματος:
1. εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις (δομές)
2. πολιτικές σχετικές με τη γνώση
3. σχέσεις οικονομίας-πολιτικής-εκπαίδευσης
4. σχέσεις κράτους-ιδεολογίας-εκπαίδευσης
5. εμπλεκόμενοι φορείς
6. εκπαιδευτικοί θεσμοί
7. ιστορία της οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
Θεωρητική προσέγγιση στην ιστορία της εκπαίδευσης:
α) θεωρίες που διαμόρφωσαν την εκπαίδευση στο νεοελληνικό κράτος,
β) θεωρίες για την ερμηνεία των μετασχηματισμών και μεταβολών.
-
Η ιστορία της εκπαίδευσης από την ίδρυση των νεοελληνικού κράτος μέχρι σήμερα:
-
εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και νομοθεσία,
-
εμπλεκόμενοι φορείς και πολιτικές,
-
δομικές σχέσεις και προβλήματα.
-
-
Ανάλυση των μεταρρυθμίσεων στις μεταβλητές τους
-
αναλυτικά προγράμματα,
-
βιβλία,
-
στόχοι-σκοποί και αιτιολογία,
-
η εκπαιδευτική δομή και η σχέση της με τις ευρύτερες κοινωνικές δομές και ανάγκες,
-
δομικοί κοινωνικοί μετασχηματισμοί και εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις).
-
-
Η εκπαιδευτική πολιτική και οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις ανά περιόδους και σταθμούς:
κατά τη βαυαροκρατία, στα χρόνια του Καποδίστρια, τις δεκαετίες 1920-30, η εκπαίδευση στα χρόνια του πολέμου, η δεκαετία του 1950, η μεταρρύθμιση του 1964, η αντιμεταρρύθμιση της περιόδου 1967-1974, η μεταρρύθμιση της μεταπολίτευσης, η εκπαίδευση στη δεκαετία του 1980, η εκπαιδευτική πολιτική και οι ευρωπαϊκές προοπτικές τη δεκαετία του 1990.
-
Σύγχρονα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης και η ιστορική προέλευσή τους.
Ημερομηνία δημιουργίας
Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα