Παρουσίαση/Προβολή

Παιδαγωγική Ψυχολογία 2024-2025
(74ΤΕΚ003, 15101323, 60ΚΠΔ72, 61ΤΕΚ300, 62ΠΔ109, 63ΕΠ11, 65ΠΔ09, 68ΨΧ80, 69Μ200, 70802, 717103, 73ΠΔΕ) - Φαίη Αντωνίου
Περιγραφή Μαθήματος
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (74ΤΕΚ003)
Ώρες γραφείου (Φιλοσοφική, 508) Εαρινό Εξάμηνο 2023-2024
Τρίτη, ώρα 12.00-13.00
Πέμπτη, ώρα 12.00-13.00
Σύγγραμμα:
Συγγραφείς |
Επιμέλεια |
Τίτλος |
Έτος εκδ. |
Εύδοξος |
Εκδ.οίκος |
O’Donnell, Reeve, & Smith |
Μανωλίτσης, Γ. & Αντωνίου, Φ. (επιμ.) |
Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Αναστοχασμός για Δράση |
2021 |
102075866 |
Gutenberg |
Αμφιθέατρο 440
Τρίτη, 9:00-12:00
Δείτε σε κάθε μία ενότητα παρακάτω όλα τα αρχεία που παρουσιάστηκαν ανά εισήγηση.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010
-
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ώρες γραφείου διδάσκουσας: Δευτέρα 12.00-13.00 και Τρίτη 14.00-15.00
Ώρες μαθήματος: 15.00-18.00
Αμφιθέατρο 313
Περιεχόμενο μαθήματος
Η παιδαγωγική ψυχολογία είναι η εφαρμογή των ψυχολογικών μεθόδων στη μελέτη της μάθησης και της διδασκαλίας. Στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται οι μέθοδοι και θεωρίες της παιδαγωγικής ψυχολογίας και συγκεκριμένα, η γνωστική, γλωσσική, ψυχοκοινωνική και ηθική ανάπτυξη των μαθητών μέσω των συμπεριφοριστικών και κοινωνικογνωστικών θεωριών δίνοντας έμφαση στις ατομικές διαφορές, τη μνήμη, την κατανόηση, τη μεταγνώση, την αυτοαντίληψη και τα κίνητρα των μαθητών. Εξίσου σημαντικό μέρος του μαθήματος αποτελεί η εξέταση της δυναμικής και της διαχείρισης της σχολικής τάξης για το χειρισμό των δυσκολιών που παρουσιάζουν οι μαθητές στη μάθηση.
Στόχοι
Στόχος του μαθήματος είναι:
α. να εξοικειωθούν οι φοιτητές/-τριες με θεωρίες και ερευνητικά πορίσματα στην περιοχή της μάθησης και
β. να κατανοήσουν οι φοιτητές/-τριες τον τρόπο εφαρμογής των θεωριών παιδαγωγικής ψυχολογίας στην πράξη.
Ενότητες μαθημάτων
1. Η γνωστική, κοινωνική και ηθική ανάπτυξη των μαθητών.
2. Οι γνωστικές θεωρίες μάθησης.
3. Θεωρίες επεξεργασίας πληροφοριών και γνωστικές θεωρίες μάθησης.
4. Οι κοινωνικογνωστικές θεωρίες μάθησης.
5. Διαφορετικότητα στην τάξη.
6. Οι συμπεριφοριστικές θεωρίες μάθησης.
7. Τα κίνητρα και η μάθηση.
8. Η αξιολόγηση στην τάξη.
9. Οι ατομικές διαφορές των μαθητών και οι ανάγκες μάθησης.
10.Αντιμετώπιση των προβλημάτων συμπεριφοράς και μάθησης.
11.Δημιουργία και διαχείριση του μαθησιακού περιβάλλοντος.